the cool versus pretty part 3~ ^^

8:00 PM ---
Part 3 .. the cool versus pretty..
 Kepalaku masih sakit lagi…bangun bangun saja aku lihat semua keluarga hongki dan keluargaku mengelingiku..termasuklah seunghyun yang betul-betul berada di sebelah ku… semuanya muram..
“ Yuri.. dah sedar? Kwaenchana? “
“ umm… asal yuri kat sini?”
“ Yuri pengsan semalam.. kitorang.. dah uruskan hongki hyung… nah.. omma hongki hyung ade jumpe ni..kat dalam bilik dia… “ Seunghyun menghulur  sebuah kotak..
‘ yuri yuri yuri! Dengar lah ni oppa nyanyi..walaupun suare oppa ni husky.. tapi umm..boleylah~ dengar taw.. listen girl choahae baby girl saranghae… saranghaeyo! ‘
 Aku tersenyum tanpa disedari air mataku mengalir … aku menangis sepuasnya…
“ Keluarkan semuanya.. “ seunghyun menepuk nepuk tanganku..

(setahun kemudian)
“ Unni nampak sangat cantik hari ni..!” Tegur salah seorang dari kawan-kawanku…  hari ni….aku akan bernikah dengan seunghyun..walaupun aku tak happy…tapi aku happykan diri… cume dengan cara nilah aku dapat dekat dengan hongki oppa… aku tak tahu sama ade keputusan aku ni betul tapi…aku yakin aku akan bahagia… lagipun kami dijodohkan atas pilihan keluarga..kami masing-masing tidak menyintai antara satu sama lain…
“ Thanks miyeon… lame lagi tak pengantin lelaki nak tiba..?”
“ Umm..sebenarnyer dah tiba dah pun… unni je yag belum siap… “
“ Eh ye ke? Kite gerak sekaranglah”
“ okayh…”
“ Miyeon gomawo…”
“ Ne.. chommaneyo..”

Akhirnya kami bergelar juga suami isteri… huff.. tak pe lah.. janji keluarga ku bahagia..
“ Yuri.. smile! “ Aku segera senyum lalu memandang kamera… ramai rakan dan guruku datang.. aku kirenye berkahwin muda ni! tapi tak apelah…lagi pun tiada siapa yang boleh gantikan tempat hongki dalam hatiku…sepanjang 1 tahun ni… aku banyak mederita… tapi seunghyun sentiasa berada di samping aku…aku gembira tiap-tiap kali dia berada di sampingku…
          Kami bergerak ke kondominium seunghyun setelah majlis berakhir… walaupun penat..tapi meriahlah jugak majlisnyer…aku turut senang melihat ibuku tersenyum gembira… sampai sahaja di rumah seunghyun sudah mencari bantal untuk tidur,, penat sangat agaknya… dia yang menguruskan semua keparluan untuk majlis…  sampai masuk wad… kerana terlalu penat…aku segera berjalan menuju ke dapur dan membuat secawan kopi… lepasni aku kene jadi suri rumah tangga…katanya…dia tak nak aku penat..
“ Oppa.. bangun … tidur dalam biliklah… kenape tidur kat sini? Tak selese lah… nah yu ri ade buat kopi..”
“ummm… oh ..thanks…” Ucapnya yang masih terpisat-pisat..
“ Tapi yuri nanti tak selese oppa tidur sama…~ “
“ Oppa.. bile yuri buat keputusan untuk kawen dengan oppa… yuri dah serah semuanya kat oppa… arasso?”
“ Umm..”

“oppa .. kenapa oppa nak kawen dengan yuri? “
“ Sebab keluarga oppa suruh… oppa..tak leh bantah.. koz oppa ni anak angkat keluarge hongki hyung… so oppa nI macam patung..”
“ Tapi oppa boleh tolakkan?”
“ Sebenarnya oppa ada sebab lain.. don’t worry lah … oppa takkan sentuh yu ri selagi yuri tak sefahaman atau satu kepala dengan oppa,, goodnite darl..” Ucapnya .. ni mesti kes tak nak jawab soalanku…~ aig0o0o..tapi kenapa tiap-tiap kali aku lihat seunghyun hatiku akan berdebar-debar? Sejak 2 minggu yang lalu perasaanku seperti da lain dengan dia nil ah.. aishhhh! Entahlah… hummm.. baik aku tidur…~
‘ Oppa. Marah sangat kat yu ri..! oppa marah sangat…! Yuri kene bekajar terime dia! ‘ Tiba-tiba sahaja wajah lee hongki muncul dalam mimpiku..
“ Oppa!” Jeritku apabila melihat lee hongki berjalan pergi dalam mimpiku…
Sedar- sedar sahaja..aku lihat seungyun sudah berada di depanku…
“ Asal ni…? huh? Yu ri ade sakit kat memane ke?” tanyanya cemas..aku menggeleng lalu.. teresak-esak nangis..
“ Yuri mimpikan hongki oppa… dia marah dengan yuri…” Ucapku dalam hiba… seunghyun tersenyum kelat lalu  memelukku dan memujukku… debaran hatiku semakin tak menentu…
“ Oppa… oppa…ade  gadis yang oppa suka tak? “ tanyaku..entah kenapa aku berasa tidak sedap hati..dan cemburu jika seunghyun ada  perempuan lain… eh asal dengan aku ni???
 “ Oppa… cume suke seorang gadis je… oppa cinta sangat kat dia… tapi dia suke lelaki lain… lelaki yang dah pergi jauh dari dia…”
“ Huh! “ Degusku lalu menarik badanku dari pelukannya dan tidur… asal dengan aku ni? tiba-tiba je nak marah…~ aigoo0…
“ Goodnite ..” Ucapnya perlahan… riang kedengarannya… aku ni tak baik betullah…seunghyun tu dah lah baik…penyabar..romantik pulak tuh?aku ni!

“ Bye… oh ..okay… take care taw? Jage kaki tu… nanti oppa risau ..oppa call taw?” terngiang-ngiang lagi perbualan seunghyun didalam bilik mandi sebentar tadi… hampir tercabut nyawa ku mendengar seunghyun berbual dengan seorang perempuan…cepat-cepat aku masuk ke tandas sebaik sahaja seunghyun keluar… aku tak boleh terima ni…! aku tak boleh…! Aku menangis sendirian dalam tandas… aku membuka pancuran air supaya seunghyun tidak dengar tangisanku…kenapa aku menangis untuk dia? Aku dah jatuh cinta aku rasa… betulkah?
“ Yuri..~ oppa pergi kerja dulu kayh? Pasal vacation kita tu… ahad ni baru kita pergi…kayh? Bye..” Ucap seunghyun..lalu pergi..aku masih lagi menekup mukaku.. supaya tangisan ku tidak didengarinya…
“ Kenapa aku jadi macam ni…?kenape aku boleh jadi macam pasal dia hah? Ya! Kim yuri…come to your sense!”  Aku berteleku didalam bilik air selama 3 atau 4 jam…  aishhh! Aku kene masak! Aku segera bangun… kepalaku berpinar-pinar…kali terakhir aku demam mase hongki oppa pergi…lepas tu aku berazam tak nak demam lagi koz… aku tahu kalau aku demam aku akan menyusahkan ramai orang…huuhhu!aku akan cepat  pengsan apabila demam ni…~ heheh! Yang susahnya… seunghyun jugak…~
Selepasku menukar baju.. aku segera berjalan ke dapur.. uwh… peningnye…ingat nak buatkan dia sup … baik aku cepat.. pastu boleh tidur…. Sedang ku memasak…
‘splushh’
“ Ahhhhh!! “
“ adoi tangan aku,..” Tanganku bagaikan disiat-siat kulit… apabila sup yang aku masak terbalik ke tanganku…! Adoii! Aku segera mencari air lalu membasahkan tangan ku… kepalaku semaki berpinar-pinar..aku meninggalkan periuk lalu masuk ke dalam bilik tidur…dan tidur,,,
“ Asal sejuk sangat ni”…aku nak bangun … ingatkan nak bukak pemanas… tapi aku tak larat… Hampir saparuh hari aku tak dapat bergerak…kalau macam ni…aku boleh dehydrate ni! tapi ape yang boleh aku buat.. kepala berat sangat! Cepatlah seunghyun balik… tidak sampai beberapa jam…
“ yuri! Oppa dah balik… yuri? Yuri! “ Seunghyun segera menerpa kearahku…aku sudah tak bermaya untuk bergerak….
“ Kenapa badan panas sangat ni? 
“ Se..juk.. bukakkan alat pe..manas…”
“ no you are going to hospital…” Seunghyun mengendongku.. ikut je lah nampaknye…
  Oppa…jangan bagi tau sesiapa.. Yuri taknak diowang gisau…~” Muka seunghyun kelat sangat…aku terbau ler pulak perfume die…same dengan  hongki nyer bau,aku mulai loya…oppa.. yuri nak muntah ni.. turunkan yuri… please~”
‘ Uwekk..’ Dia menggosok-gosok belakangku.. automatik satu persatu kenanganku dengan hongki oppa memenuhi ruang mataku…~dan tup tup aku dah berada atas katil hospital~
“ oppa…! “” Hey,.. hey… oppa kat sini…”
“hongki oppa… “
“ Yuri…boleh tak jangan sebut name hyung lagi? Dia tak aman nanti!”
“ Its up to me! Pergilah kat perempuan yang oppa sayang sangat tuh! Oppa taw tak kenapa yuri jadik macam ni?? hah!? Sume pasal oppa… oppa dah buat yuri suke kat oppa..tapi oppa suke perempuan lain! I hate you! Go away!! I said go! Go…..!”
“ Chupp…!’ Dia mengucupku..lalu memelukku dan berkata..
“ Gadis tu adalah yuri… ingat tak oppa pernah cakap… tiamo dan ILY ?  sume tuh bermaksud… saranghae…” Aku tergamam.. dia memandang mukaku pula..
“ Yuri… saranghaeyo… dah tak nak nangis.. dah tak cantek…~” Aku tersenyum gembira…~
“ Kan cantek dye senyum tuh? “
“ Saranghaeyo oppa~..”
“ Ne..”
 The end part 3~

2 comments:

~ AmecyNdra WOrld ~ said...

besh lOrh !! ~
sweet ending ~
me like it !!

haniz_hamskey! said...

ne~ kamsahamnida!