the cool vs pretty part 4

6:00 AM ---
" yuri..tunggu kayh? oppa p beli air mineral.." Pinta seunghyun kepadaku..aku cepat-cepat mengangguk lalu duduk atas bagasiku yang besar...huff...hari ni aku dan seunghyun pergi bercuti kat  beijing...aku hanya menurut... well..sekarang ni.. aku hampir dapat melupakan hongki oppa... hatiku sekarang lebih kepada seunghyun... mungkin hongki yang pertama tapi seunghyun yang terakhir bagiku! heheh~
" hye.." Aku segera menoleh kepada tuan punya badan yang menegur.. oh! memang serupa gile dengan hongki oppa...! woh! serta-merta hatiku jadi tak tenteram semula melihat penampilan seunghyun yang hampir 70% menyerupai hongki oppa! memang tak dapat dinafikan muka geunsuk memang sama dengan oppa ... 
" Oh geun suk...kau buat ape kat sini..?" Aku berpura-pura ego mengenangkan sikapnya dahulu..
" Hei..tak nak lah macam ni...oppa.. terluke taw? dont worry..im not the old jerk anymore dear.."
"Hurmm... " Aku masih kurang percaya lagi... tapi matanya... aisshhh! aku teringat balik hongki oppa..! banyak kali aku cuba melupakan orang yang telah tiada,.. tapi..bile lihat muka dia ni...aku terus ingin mendekatinya...walaupun aku tahu... bakal berlaku perkara buruk kalau aku rapat dengan dia.. tapi ah! ape-ape sajelah...~
" Hei...i need to go...~ bye honey... " Ujarnya..lalu membawa bagasi-bagasinya pergi...aku hanya memandang sehingga dia hilang...  Tak sampai beberapa minit...seunghyun pun terpacul di belakangku.. aku hanya tersenyum  ..aku tiada kekuatan untuk menceritakan apa yang jadi tadi...aku takut dia akan marah ... baik aku diam sahaja...

" Oppa! chongmal yeppeo!  uwh...and sejuk... "
" Alololo...sejuk ke sayang?" Dia melucut skaf di lehernya dan melilitkannya di leherku...aku tersenyum... uwh...hangat siket... kami berjalan-jalan seluruh kota beijing...  wah aku happy sangat...! tapi aku tak suke beijing duck...euww... aishh~ tak boleh bayang kan... tak sedap.. tapi bagi mereka beijing duck amat sedap... aku menggeleng-geleng supaya bayangan beijing duck tersebut hilang..
" Asallak menggeleng ni? yuri.. jom..oppa nak bawak yuri pergi forbidden city lak... jom! palli!"
" Kachiga!" Aku segera berlari kearah seunghyun..
                Akhir sekali...kami menaiki beca mengelingi bandar beijing pada malam harinya... tanpaku sedar kepalaku sudah berada atas dada seunghyun yang sedang leka mengamati suasana malam beijing.. apabila malam...suhu jatuh dengan mendadaknya..jadi kami masing-masing menggigil ... hahha~ satu perasaan yang indah lorh...  apabila sampai di hotel ...maka berakhirlah malam pertama di beijing...kakiku sampai melecet kerana banyak sangat berjalan...  hahah~ tapi aku happy sangat-sangat~ aku menatap seunghyun lama-lama..dia tersenyum lalu berkata..
" Asal pandanng oppa macam tu? ni yang oppa suka ni!"
" Oppa ni...gatal macam biase ekk? aigoo..."
" haahahah~ mianei chakiya...! sayang cute sangat lah~ tuh yang oppa tak tahan..hehhe~"
" Ade-ade je..."
                                                                                                                                                                         
(hari kedua)
Aishhh...macam tak nak bangun je... penat sangat ni... tapi hari ni.. kami akan ke banyak tempat lagi...so aku tak boleh penat... malam ni kami akan bertolak ke bali pula... kata seunghyun dia nak sangat pergi pantai denganku...dan bali adalah tempat yang paling sesuai... sebenarnya perancangan asal kami ingin ke malaysia... tapi tiket dah tempah ni... ~ melepaslah hajatku untuk melihat malaysia...aku segera bangun... aku lihat seunghyun tidur.. wah nyenyak sangat ni! rasa macam nak gigit je pipi dia...hehhe! tak ley! kang mati lak kang...heheh! aku segera bangun, hari ni aku nak bukak balutan tanganku yang melecur tempoh hari...kata doktor mungkin akan ada parut... uhh... rosaklah tanganku..
" umm...memang ade parut pun.." Ujarku sendirian sambil melihat parut di tanganku.. tak apa lah sedikit sahaja... aku segera mandi. Keluar sahaja dari dalam bilik air...
" Woh!! oppa! buat ape depan pintu ni...?" Terperanjat aku melihat seunghyun yang baru bangun tidur terpacul dihadapan pintu bilik air...
"  Takut yuri lari...hheehhe~ meh tengok tangan tu... ummm.... kalau sakit cakap tau? ara? umm..oppa nak tidur balik ler~ hehhehe~  good morning sayang.." aku hanya menggeleng melihat kerenah seunghyun... dengan pantasnya dia menuju ke katil dan tidur semula.. apa lah nak jadi...
             selepas sarapan ..kami keluar dan mengelilingi beijing...kami sempat membeli-belah di situ... seunghyun ni macam perempuan jugak rupanya... dia kemas rambut je makan masa hingga 30 minit..takut sangat tak nampak kacak...ceh~ aigoo...
(airport)
" huuuu...penatnye... " Rungut seunghyun.. manakala aku sudah pura-pura tidur ..ehhheee...malas nak berbual...masing-masing penat berjalan...sebentar sahaja lagi kapal terbang akan berlepas ke tempat yang dituju.... jadi aku cuba melelapkan mata... akhirnya dia tertidur di atas bahuku...
              Sampai sahaja ke bali...kami segera mencari-cari hotel untuk bermalam... fuh...
---------------------------------------------------------------------------------------------------
" Aisshhh...asal mate tak nak tidur ni... huuuu.... " Rungutku lalu membuang pandang ke arah luar tingkap....aku  lihat pohon-pohon seolah-olah memanggil ku ke situ..jadi alang-alang aku dah bangun ni... baik aku keluar ambil angin kat sini... aku keluar sambil membawa baju sejuk di tangan...aku tergerak untuk pergi ke tepi pantai..
'Sruuuuurrr,,,' hanya bunyi ombak  menghempas pantai sahaja yang kedengaran... buat seketika hatiku jadi sangat tenang... tiba-tiba terasa seperti seseorang sedang berjalan kearahku....aku segera menoleh... hatiku tiba-tiba berdebar sangat kencang bila melihat geun suk datang... aku terkejut sangat... !
" Hei...buat ape kat sini?" Tegur geun suk ..dan kami berbual-bual panjang sambil memandang kearah laut...
" Nah...minumlah...baru beli kat atas... ni tadi ingat nak minum sorang je...abis tetibe ternampak yuri kat sini... umm... kite kongsi le yer?" Aku hanya tersenyum lalu minum air tersebut tanpa syak wasangka...
" Uwahhh.... letihnya...." Ucapku sepatah... lalu... tidur...rasanya....
----------------------------------------------------------------------------------------------------
"Huaaarrhhhh~" Eh... bukan semalam aku kat pantai ker? kenape aku kat sini pulak? dalam  khemah?  aku segera memandang sekelilingku..nanti... bajuku, baju...huh! kenape aku hanya berpakaian dalam je ni... tiba-tiba ada sesuatu bergerak di sebelahku...aku segera memandang dan....
" ya! geun suk! apa kau dah buat kat aku? " aku menggegar-gegarkan badannya...serta- merta badanku menjadi lemah longlai... Belum sempat aku berbuat apa-apa... tiba-tiba khemah kami dibuka... seunghyun tiba-tiba terpacul di muka khemah... berderau darahku melihat air mukanya yang begitu marah sekali...!
" Oppa... ni tak betul.. oppa...~" Aku cuba menjelaskan keadaan.. tiba-tiba geun suk menarik bahuku lalu berkata..
" Its real sayang... " Seunghyun hampir melepaskan tumbukan kepada geun suk...tapi entah kenapa dia tidak menumbuk geunsuk tapi hanya berlalu dari situ...aku segera mencapai baju-bajuku lalu lari mengikut seunghyun... aku melilit selimut di badanku.. aku puas menjerit memanggil seunghyun tapi dia langsung berpaling... aku penat mengejar dia...aku mengambil keputusan untuk balik ke hotel dahulu...aku mesti tenangkan fikiran... bahagian bawah perutku sakit sangat ni! aku nak kene pergi doktor lagi...adoi... macam macam masalah aku lah...
          aku sudah puas menelefon dia..tapi dia langsung tak nak layan aku... aku mesti pergi buat medical check up.. manakala geun suk sudah hilang entah kemana... aku marah sangat...aku tak sangka perkara macam ni boleh menimpa aku... seunghyun tak pernah semarah ni...sebelum ni dia seorang yang sangat penyabar...
------------------------------------------------------------------------------------------------------
" Congratulation , you've pregnant 2 months... but the bad is... are you've been raped?...bla...bla...bla...."
" What's???" Aku rase duniaku mula berbunga-bunga apabila tahu yang aku mengandung...tapi musnah tiba-tiba bila dengar doktor tersebut kate aku dirogol? jadi... jantan tu memang tak guna! aku rasa dunia ku dah tunggang terbalik dibuatnya... belum sempat doktor tersebut membuat penerangan , aku sudah keluar dari bilik tersebut... dan balik ke hotel...aku tak tahu nak buat apa sekarang ni...aku buntu....! nasib baik aku masih ade simpanan wang yang cukup untuk membeli tiket kapal terbang... petang tu jugak aku bertolak balik ke korea...
Sampai sahaja di kediamanku..aku lihat rumahku bersepah!  aku lihat banyak puntung rokok di atas meja... seunghyun tak pernah merokok ni.. ! aku ... sekali lagi aku menangis.... perlahan-lahan aku mengemas rumahku... tiba-tiba telefon bimbitku berbunyi... aku segera menjawab..
" Hello oppa... oppa! oppa kat ne?"
" You love him that much? hey dear... sedarlah...dia dah tinggalkan kau.."
" Kau! " Aku terus baling telefon bimbitku kedinding...pecah.. aku berjalan masuk ke bilik... aku dah tak larat... aku penat sangat...  baru sahaja aku ingin menghempaskan badanku ke atas katil....aku terdengar pintu    utama kondominiumku terbuka...aku segera ke muka pintu bilikku...tiba-tiba...
" hehh~ biasalah...hey ni akulah geunsuk... kau takkan tak tahu? hari tu...hongki yang bodoh tuh mati kat tangan aku...sape suroh dia tumbok aku pasal perempuan kesayangan dia tuh...hahha! sekarang ni...aku tengah nak hancurkan hidup perempuan tu pulak... biar dia sendiri bunuh diri...hahha~ bodoh punye perempuan... sekejap je aku dah boleh rase dia..." Tergamam aku disitu...aku tak sangka hongki oppa dibunuh dan bukan kemalangan..! aku terduduk di situ.... tiba-tiba kedengaran pintu utama terbuka lagi...dan...
" Kau memang tak guna! "Tuh... tuh suare seunghyun oppa...! omo! aku membuka pintu sedikit ... aku lihat mereka bergelut...
'buk~'
" ini untuk yu ri! dan yang ni untok hyung aku! " sekali lagi seunghyun memijak geun suk yang dah terbaring di atas lantai...aku terkejut! seunghyun boleh berubah hingga ke tahap macam ni! mereka bergelut lagi... tiba-tiba geunsuk memukul seunghyun dengan pasu yang dicapainya.. seunghyun dengan automatiknya pening sebentar...kepalanya berdarah... aku jadi panik tiba-tiba... geunsuk mengeluarkan pisau dari seluarnya dan menghalakannya di leher seunghyun...tak boleh jadi ni... aku mengambil pasu dari dalam bilikku lalu ...
'Kchannnnggg!' Bunyi pasu berderai... geun suk rebah jatuh ke bumi... sama denganku..duniaku tiba-tiba berpusing apabila geun suk sempat melempar pasu di tangannya ke bahuku ..setelah aku mengentak pasu di kepalanya.... kuat jugak dia ni!... wah... suasana menjadi gelap tiba-tiba... belum sempat ku rebah seunghyun cepat-cepat menyambutku..
" Oppa,,, yuri tak buat ni... betulll yu ri tak tahu apa-apa pun..." Aku menangis lagi... dia cepat-cepat mengusap rambutku ...
" Oppa... dah tahu perkara sebenar... sayang...dont worry oppa dah tak marah lagi..." Aku akhirnya pengsan di pelukan seunghyun...pelik je bunyi...tapi aku memang dah tak ingat apa-apa lagi selepas itu... huuufff...
------------------------------------------------------------------------------------------------------
 " Oppa...... geun suk betul-betul dah mati ke? " Tanyaku pada keesokkan harinya...
" Hmm... saraf tunjang die terputus...mungkin time yuri nak hentak kepala dia tu die tak expect ape-ape kowt..tuh yang die terkejut sampai saraf tunjang die terputus.. boleh jadi taw macam tu...eyh! takut oppa dengar..."
" Huuuu! ye ker? aishh... " Aku segera menghidangkan makanan yang baru kami pesan sebentar tadi... wah... ade keju! kegemaranku! aku segera mencapai keju tersebut sebelum seunghyun sempat mecapainya... dia hanya menggeleng... hhaha.. aku menggigit sedikit keju tersebut...tiba-tiba tekakku menjadi mual...aku segera lari ke dapur lalu memuntahkan segala makanan yang baru aku makan sebentar tadi.. seunghyun memandangku ..pelik agaknya...
" Kenapa? yu ri? oppa tak pakai perfume ni...~ kenapa muntah ni? ke yuri tak tahan ngan perfume yuri sendiri?" Tanya  seunghyun bertubi-tubi...aku menggeleng...
" Ke...yuri?yuri...pregnant ke?"Tanya seunghyun curiga..aku hanya mengangguk... dia ketawa lalu mengendongku ...
" Thanks sayang...! " Aish,,, dia ni happy betul ni! aku pun turut happy gak...hehhe~!
                                                   the end~

0 comments: