the cool versus pretty part 6 last part~~ sobs~~ enjoy~!!

7:16 AM ---
The cool vs pretty part 6
“ Mwo…mworago??”
“Mianhamnida… awak memang dah tak boleh mengandung lagi..kerana ia hanya akan membahayakan nyawa awak sahaja… peratus untuk awak hidup jika awak berdegil juga kemungkinan tak sampai 40 peratus…maafkan saya…”  aku memandang seunghyun… air mataku mencurah-curah keluar… lepas satu,satu! Dia mengurut-urut bahuku.. aku dah tak sempurna..
“ Gwaenchana… yuri tak payah fikirkan k..? kite still boleh adopt anak kan?” Pujuk seughyun selepas kami keluar dari bilik rawatan sebentar tadi.. aku memandang muka seunghyun.. tiba-tiba aku terasa ingin marah…
“ Cakap memang senang! Huh!” Aku merajuk..
“ Yuri.. jangan macam ni sayang.. please.. im still loving you no matter what okay?” Aku terdiam..aku masih memikirkan kata-kata doktor sebentar tadi…
          Tidakku sangka..perkara ini tiba dengan pantasnya ke pendengaran mertuaku.. adoii! Ni mesti kerja doktor tu…! Diorang memang baik..huh!
‘ting tong! ‘seperti jangkaanku… mereka datang juga..tiba-tiba jantungku berdebar-debar..
          “ NO! I will never marry another one!” Bantah seunghyun sekeras kerasnya apabila ibu bapa angkatnya mencadangkan supaya seunghyun berkahwin satu lagi! Manakala aku diarahku masuk kedalam bilik oleh seunghyun.. aku dah penat dengan hidup macam ni.. tak pernah aman..
‘ Ppap!’ woh! Oppa kene tampar ke??
“ Seunghyun… jangan pernah ingkari arahan kami! “
“ Tapi ma, pa? ma ngan pa tak fikir ke perasaan yuri lagi…?”
“ Harap muka je cantik..tak de gunenye kalau tak boleh mengandung lagi…!”
“ Omma! Please! Don’t ever insult my wife like that! She don’t want this too..!”
“Omma , appa.. chongmal mianei… seunghyun oppa.. just marry another woman okay?” ucapku perlahan dihadan pintu…menggigil-gigil tanganku menahan sebak… aku mengunci pintu… seperti jangkaanku..seunghyun mengetuk-ngetuk pintu bilikku beberapa kali..
“ Yuri… kita dah janji kan tak nak cakap pasal bende ni lagi..? yuri… bukak pintu ni sayang.. please? “ Aku membatukan diri…
“ Dah puas dah hati omma dengan appa?”
“ Omma tak kira.. seunghyun ah deul mesti kahwin satu lagi! Omma tak suruh seunghyun ceraikan perempuan tu dah cukup baik..! “ Mencurah-curah airmataku turun..hina sangatkah aku…?
          Setelah beberapa jam ibu bapa seunghyun pulang aku segera membuka pintu..seunghyun tertidur diatas sofa.. aku menghampirinya..
“ Mianei oppa… yuri tak perfect.. yuri tak minta semua ni… oppa…” Aku memeluk seunghyun yang tampak sangat letih.. aku terlelap bersamanya disitu..bangun-bangun sahaja…aku lihat separuh badanku telah diselimut.aku dapat mengagak siapa yang menyelimutkanku..perlahan-lahan aku bangun.. aku segera menyediakan sarapan pagi..tak lama kemudian seunghyun pun muncul disebalik pintu…aku segera membakar roti untuknya.. dia merenungku..
“ Yuri nangis lagi ke sayang? Mesti yuri dengar kan apa yang omma ngan appa cakap semalam..” Aku mengangguk perlahan.. dia menunduk…
“ Oppa…apa kata oppa kahwin je.. yuri terime..” Aku memberi cadangan…aku berpura-pura senyum tetapi air mataku seperti hendak tumpah bila-bila masa sahaja..aku menahan selagi boleh…
“ Sekali oppa cakap tak nak.. selamanya oppa tak nak.. yuri untuk oppa…dan oppa untuk yuri…! No other can replace you in my heart.. please!” Seunghyun seolah-olah menahan marahnya..aku memandangnya..lama,
“ Oppa… takkan untuk yuri pun tak boleh? Hhuh? “
“ni… when I said no, means forever no! araso?”
“ Oppa..   jangan macam ni k? jangan lah bantah kata-kata omma oppa… please sayang?” Dia terdiam .. dia mengucup dahiku sebelum berangkat ke tempat kerja.. dengan sayu aku melambai dia pergi… aku buntu..
          Selepas sebulan aku memaksa seunghyun untuk berkahwin satu lagi… walaupun perit diterima.. tapi aku kena tabah ni.. sudah berkali-kali ibu seunghyun memaksaku untuk memujuk seunghyun..hatiku akan sakit dan ketika itulah aku akan nangis… tapi aku tak pernah tunjukkannya dihadapan seunghyun…aku taku t dia akan risau… sekarang.. pengantin perempuan sudah berada betul-betul dihadapanku…kadang kala aku seperti hampir rebah bila memikirkan aku mungkin akan berjauhan dengan seunghyun..aku bimbang aku akan dipinggirkan… oh! Saat aku hampir rebah.. Cuma miyeon yang berdiri disebelahku sepanjang masa… dia selalu memberi kata-kata semangat untukku..
          Malam tu aku berteleku sendirian dalam bilik.. malam ni…dia …seunghyun …   ahh! Aku menangis sendirian lagi… lagi –lagi..siang tadi… omma seunghyun memberi amara kepadaku supaya tidak menghalang seunghyun..aku semakin sebak.. kenapa semua ni jadi kat aku? Apa salah aku??  Aku tertidur kerana penat menangis..

          Sudah seminggu dia tak pulang ke apartment kami..aku semakin merinduiya..tapi aku sedar.. mungkin aku dah tak ada gunanya kat dia… huh~ tekakku jadi mual tiba-tiba…aku segera memuntahkan apa yang ada dalam mangkuk tandas..jangan-jangan…
“ positif?” AKu melompat gembira! Aku tahu.. ianya hanya akan membahayakan nyawaku…! Tapi aku tak kira ni! aku segera menelefon miyeon… ternyatan dia juga tumpang gembira walaupun dia mengaku yang dia risau apa yang bakal terjadi kepadaku.. 
          Aku menelefon seunghyun..
“ Hello… seunghyun oppa…”
“ Yuri… ! oppa rindu yuri..oppa kat bali..omma tetiba je suruh pergi..”
“ So? Oppa happy?”
“ Happy lah jugak…” Aku terus menutup ganggang.. aku menangis semahu-mahunya.. seunghyun menelefonku beberapa kali..aku tidak menjawabya..hatiku terluka..aku baru nak beritahu dia pasal baby ni.. tapi dia.. huh!  Selepas miyeon balik dari kerja..dia terus bertandang ke apartment ku ..dia ingin menemaniku katanya.. aku hanya menurut.. malam itu..aku tetiba tertidur di atas sofa.. manakala miyeon tidur dalam bilik Tetamu..
          “ Yuri bangunlah..” Aku segera terbangun apabila terdengar suara seunghyun. Aku berhalusinasi ke? Kenapa dia kat sini? Bukan dekat bali ke?
“ Kenapa tak angkat call oppa..???oppa…~risau tahu tak?? “
“ Oppa buat apa kat sini…?”
“ Yuri… oppa tak pernah lupakan yuri sayang… oppa just terperangkap antara yuri atau omma… selama seminggu oppa kahwin dengan ga eul… tapi tak pernah sekali pun oppa sentuh dia… oppa takkan nak orang lain sayang..” Dia memelukku erat..aku terpinga-pinga…hah?? Dia tak sentuh perempuan tu? Yay! Hati kecilku berkata…
“ Oppa…” lagakku naïf.. heheh!..! dia memandangku mukaku yang berseri-seri tiba-tiba.
“ SUKE LAH TUH!anyway… yuri nak beritahu oppa apa tadi… penat tau oppa lari naik flight sebab risaukan yuri!”
“ Mianei… oppa… yuri nak jadi mummy skali boleh tak?”
“ Mwo? Bukan  yuri dah tak boleh ngandung lagi ke?”
“ Yuri taw ia mungkin akan meragut nyawa yuri… tapi yuri dah tak fikir semua tuh!”
“Yuri,,, don’t tell me…”
“ Once again!! Yay! Yuri dapat baby! Yayay!” Aku melompat-lompat~ seunghyun pula yang terpinga-pinga … seraya menarikku dalam pelukannya…
“ You want a baby that much yuri?”
“ Of course!”
“ Thanks….sayang..!”
“ I love you…”
“ I love you much!”
“ Hummpph! Ne leyh!! Ta leyh! I love ypu much than you…”
“ Y elah~~ thanks honey~”
“ Ne~~”
“ Ive divorce you ga eul.. go to the one you love..” Ujar seunghyun dihadapanku..aku lega tiba-tiba… sepanjang aku mengandungkan baby  baru ni…aku happy sangat-sangat.. seunghyun tak pernah buat aku sedih, marah, dan sentiasa mencurahkan kasih sayangnya kepadaku…
“ Thanks oppa… bila yuri dah deliver call I okay?”
“ Okay.. take care.. send my regards to ur parents..”
“ Ne, araso… yuri.. ni dah tak lama lagi meletup lah ni~~ bersedia k? kene kuat! I sayang kat you.. you jaga seunghyun baik-baik…dia memang husband yang baik.. I jelouse taw! “
  Wah..Ga eul.. you ni baik sangat lah…! Aku rasa sedih ni nak lepaska you…”
“ Hhaaahah~ my futute husband is waiting for me~~ bye2 dear~” Kami sempat berpelukan.. mujurlah ibu bapa seunghyun sudah berhenti menyaran seunghyun supaya tidak menceraikan ga eul semata-mata demi menjaga air muka keluarga.. seughyun terpaksa menurut sehingga lapan bulan lamanya.. dan selama lapan bulan juga lah aku tak berjumpa dengan ibu bapa mertuaku… Cuma kadangkala..  omma ku melawatku.. riang sungguh dia sejak kebelakangan ni…sama sepertiku…


          “Yuri boleh jaga dirilah oppa…pergilah…dont worry k?  tarikh due lambat lagi lah~”
“ Tapi… yuri ikutlah oppa…!”
“ Oppa… yuri penat tau tak? Yuri bukan boleh gerak sangat… perut ni bukan main besar! Oppalah..yuri nak nengok anak laki ke pompuan oppa tak nak… nak kejutan konon-kononnye..~ huh~~ “
“heheh~ barulah thrill! “
“ Yelah… ni beg nyer…jangan sampai jatuh banggunan sudah! Jaga diri taw?”
“ Oppa kalau boleh nak balik hari… lagi seminggu lagi yuri nak due… huff….  Jomlah..”
“ Oppa.. busan tu jauh.. yuri tak larat… patah pinggang ni karang..tu sebab yuri tak nak ikut… ni ak gerak pun tak larat… ni kan nak ikut oppa bawak kereta pergi tapak pembinaan kat busan selama 4 jam… wah~ pitam~”
“ Mianeiyo… okay2… oppa faham… janji dengan oppa yuri angkat call oppa..oppa akan call tiap-tiap malam taw…!”
“ Iye! Cepat pergi…nanti lambat…!” Marahku lagi sambil menolak seunghyun ke muka pintu… dia masih teragak-agak..
          Akhirnya seunghyun bertolak juga… penat aku meyakinkan dia bahawa aku boleh jaga diri sendiri… aishh…~ sepanjang hari aku duduk menghadap televisyen.. selepas memasak ,makan, dan mandi mataku mulai kuyu..aku segera masuk bilik dan tidur… sebelum tidur aku sempat bergayut dengan seunghyun..hampir 3 hari aku melakukan rutin yang sama.. manakala seunghyun pulak tak habis-habis cakap risau..aku pun tiba-tiba jadi risau~ dia ni sengallah!
          Entah kenapa malam ni terasa lambat sekali…aku memenuhkan masaku dengan mandi…
‘Spreett~’ Aku tergelincir..! fuh nasib baik tak teruk… aku segera masuk ke bilik selepas minum susu…perutku mulai sengal… mungkin sebab jatuh tadi kowt… aku melelapkan mata… aku tersedar apabila atas katilku dibasahi oleh darah dan bukan air ketuban..aku mulai panic..kebetulan seunghyun menelefonku..aku segera mengangkat..
“Oppa… mianei! Tadi yuri terjatuh.. tadi tak ada apa-apa tapi tetiba katil ni penuh dengan darah… oppa cepatlah balik…!”
“ Mwo??? Tunggu! Oppa baru nak cakap yang oppa on the way nak balik ni!”
“ Cepat sikit… dah berdenyut-denyut … oppa…” rintihku lagi..  dia semakin panic..aku nak call miyeon tapi dah pukul 2 dah ni… aku tak nak susahkan die..
          Hampir 15 minit bertarung aku bertarung nyawa.. aku dah tak bermaya…aku takut anakku bakal lemas…! Aku sempat mengemas baju.. so tak payah seunghyun susah-susah kemaskan… Tiba-tiba pintu rumahku dibuka kasar..aku terkejut bercampur lega… apabila lihat seunghyu terpacul di muka pintu… tercungap-cungap… di segera mengendongku tanpa disuruh… hari ni die bergegas balik dari oppoinment .. so baju die still melekat bau perfume yang kuat… just kerana aku tak nak kecilkan hati die..aku menahan rasa mual sebaik mungkin… aku yakin mukaku mesti dah merah..
          Sampai sahaja di hospital.. dia segera memanggil jururawat-jururawat disitu untuk membantu… kali ni.. doktor membenarkan dia masuk ke dalam bilik bersalin bersama kerana aku tak ingin lepaskan tangan dia… aku takut aku tak dapat pegang tangan dia lagi…manalah tahu kalau aku… hmmm… faham-faham ajelah.. dia masih berpeluh-peluh..aku menarik-narik tangannya …dia segera menundukkan kepalanya..
 Oppa.. yuri nak mintak maaf kat oppa …selama ni yuri banyak sakitkan hati oppa… mianei.. yuri nak oppa tau kalau doktor kasik dokumen same ada nak pilih baby atau mak dia… yuri nak oppa tanda selamatkan baby… jaga dia baik-baik kalau yuri mati…araso? Oppa yuri cinta sangat kat oppa..walaupun oppa bukan yang pertama..tapi oppa yang terakhir…” Dia mengangguk… air matanya tumpah setitik demi setitik…aku serba salah….dia sempat mengucup ubun-ubunku…aku menghadiahkan senyuman untuknya… dan upacara bermula… dia duduk disebelahku sambil menggenggam tanganku..

Aku menggenggam tangannya sekuat mungkin.. tapi dalam 3,4 jam kemudian.. genggamanku mulai longgar.. tenagaku mulai habis.. jururawat berlari-lari dihadapan mataku ..mengambil peralatan yang doktor arahkan..
          Akhirnya aku dan anakku berjaya diselamatkan tanpa apa-apa komplikasi.. aku bersyukur sangat…tapi aku pitam ni.. jururawat…yang berdekatan menghulurkan babyku.. tapi kenapa baby ade due ni?? eyh dyeowang kembar eyh? Hatiku berbunga tiba-tiba seunghyun menyambut salah seorang… mataku jadi gelap tiba-tiba… aku mencuit seunghyun..
“Yuri rasa yuri pitam ni… “ Ucapku perlahan…bukanku tak ingin nak lihat anakku ..tapi aku pitam sangat ni…seunghyun segera memaklumkan kepada jururawat tersebut… aku diminta tidur…selepas dipindahkan ke wad biasa.. aku segera melelapkan mata….
          Aku tersedar apabila terdengar orang yang bukan suamiku berbual-bual dengan suamiku.. aku segera membuka mata…aku lihat seunghyun dengan rancaknya berbual dengan seorang lelaki tampan… aku memerhati lagi sekeliling wad…aku lihat ga eul sedang mengendong anakku.. aku memanggil  seunghyun perlahan…dia segera meluru kearahku…
“ Oppa.. yuri haus lah..” dia mencapai air soya diatas meja lalu menghulurkannya kepadaku..aku memandangnya… dia tersenyum.. lalu mengucup dahiku sambil berkata…
“ thanks sayang…” Aku tersenyum..dia memperkenalkan choi jong hoon kepadaku.. bakal suami ga eul… aku rasa happy sangat bila lihat anak-anakku.. satu lelaki…satu laki perempuan…! Hehehe~ lepas ni aku akan busy ni! seunghyun tak pernah tinggalkanku … kecuali waktu rehat dimana pelawat diminta balik..kerana ingin membiarkan pesakit berehat…  hampir seminggu aku terlantar diatas katil hospital… hari-hari miyeon melawatku…walaupun perit bila ingin bergerak…. Tapi bila teringatkan semua halangan yang kami tempuh selama ini..aku jadi kuat ni! hohoh~~
          Setelah keluar dari hospital.. aku dan seunghyun mendaftarkan bayi kami dengan nama… song mi yeon..dan  song yi jung…

“ Oppa… thanks.. sebab always be by my side.. “
“hehhe~ anything for you dear~”
“ Malu lak… ari tuh time nak due.. cakap cam orang nak mati…!”
“ Taw ta pe…! Yag peleknyer time tu jugaklah tibe-tibe habuk masuk mate~ tuh yang nangis tuh~ hahah”
“ Mengada-ngada! “
“Mana ada…!”
“ Yuri..  oppa nak bawak yuri keluar negara.. how about japan..? kat sini.. dah macam-macam berlaku..  kite mulakan hidup kat sane..”
“ Yuri tak kesah.. anything for you dear~”
“Oh ! ikut ayat  oppa!! Mana adil!”
“ Suke aty lah!”
“ Oh! Nakal eyh? Meh sini!” Dia menciumku…! Aku terkejut! Tak sangka..hahha~~
“ Hhehheheh~ terkejut sayang? Ade banyak lagi!”
“ Aisshhh! Oppa! Jaat!~”
“ Cium lagi kang!!”
“ Ok2~~” Kami sama-sama memandang langit.. apa yang akan jadik pada masa akan datang aku pun tidak pasti… yang pasti aku ingin sentiasa berada disamping keluargaku.. aku harap.. kehidupan kami di jepun lebih menyeronokkan…

0 comments: