in my world ur my boy and im ur girl.. araso?

10:15 PM ---
in my world ,You’re  my boy and im ur girl! Araso?!
Hye! Sayang! Lama tunggu?” Tanya oh won bin perlahan..tapi cukup mengejutkan taeyeon yang sedang mengelamun..
“ Oppa..! lambat lagi..! “
“ Mianhae sayang.. oppa ada latihan badminton tadi… nengok..! ketiak oppa dah berbuih dah ni~” Ujar won bin lalu tersengih.. kim taeyeon mengelak..
“ Euuwww!! Pengotor…!”
“ Heheheh~! Mianei~ jom lah oppa hantar balik,,, nanti parent baby oppa ni marah lah pulak~~”
“ Tahu pun!”  mereka berpimpingan tangan .mesra sekali.

(Keesokkan pagi)
            Seperti biasa..kim tae yeon mengelamun lagi… ‘ hurmmm… rehat nanti…nak kena jaga perpustakaan… malas betullah… huff… sejak won bin oppa habis sekolah ni.. hari-hari kat sekolah semakin membosankan..’ desis hati taeyeon sambil membelek-belek buku matematiknya. Tiba-tiba
“ Guys…! Attention please! Cikgu nak perkenalkan rakan baru korang.. kim hyung jun.. our new student.. “
“ Anyeoghaseyo! Hyungjun imnida! Nice to meet you~!” Hampir gugur jantung taeyeon saat melihat wajah hyungjun.. ‘ OMG! Die nilah crush aku yang pertama! Adoii! Aku penah hantar surat cinta kat die ni! mane aku nak letak muka ni…! ‘ Bisik hati taeyeon lagi..
“ Taeyeon…! Hyungju akan duduk sebelah awak…”
“ Mwo? Nnn….ne.. “ Jawab taeyeon terpaksa..
“Long time no see taeyeon…”
“ Hurmmm…” Jawab taeyeon endah tak endah..
‘Kringggg!!’ Taeyeon segera mencapai bukunya lalu keluar bergegas ke perpustakaan.. selaku presiden .. dia kena tampil tegas dan berkarisma.. tetapi kim taeyeon sememangnya tidak dapat menyembunyikan sifat naifnya..  Kim hyung jun memandang kim taeyeon pergi dengan pandangan yang penuh bermakna..
            Selepas makan.. hyungjun berpura-pura masuk ke perpustakaan semata-mata untuk berjumpa dengan taeyeon.. dengan alasan ingin mencari buku rujukan.. kim taeyeon yang sedang sibuk menyusun buku-buku di rak…terkujat dengan kehadiran hyung jun yang dianggap musuh baginya..
“ Taeyeon! Capaikan buku math tuh!”
“ Tapi tinggi tuh…aku tak sampai lah..” Tiba-tiba
“ Aku cintaimu kim hyungjun… cinta sangat-sangat,,,” Hampir lima pasang mata memandang gelagat hyungjun..’Eh macam kenal je ayat tuh….. ohhh! Memang kenal pown! Tuh ayat yang aku tulis kat dalam surat tuh!! ‘ jerit  hati taeyeon lalu menekup mulut hyungjun yang lancar sahaja mengucapkan setiap bait perkataan dalam surat tersebut..
“okay…okay aku ambil..” Kim taeyeon mengalah… dia tersenyum lalu mengangguk…aku segera mengambil buku yang dia inginkan.. baru 5 minit aku duduk..
“ Taeyeon.. buka history ade kat sana kan? Ambilkan… capat~!” Ucapnya dalam nada yang berbisik kerana berada dalam kawasan perpustakaan..
“ Pergilah ambil sen….”
“ Aku cintai mu kimhyungjun….cin…”
“ Okay!okay!”  kim taeyeon segera menurut…
            Sejak dari hari itu….tiap-tiap kali rehat.. pasti kimhyungjun akan ‘mendera’ kim taeyeon sepuas-puasnya.. adakala.. kim taeyeon akan tertidur di atas meja perpustakaan.. mungkin kerana penat dan lapar.. dia tidak sempat nak pergi rehat ni!

“ Hurmmm!” Degus kim taeyeon yang sedang berjalan kaki keluar dari kawasan sekolah..   seperti jangkaannya… won bin sudah terpacak dihadapan sekolahnya.. dibahunya tersandang  alatan untuk bermain permainan badminton.. Dia ialah pemain  badminton yang terkenal di korea… dalam umur yang sangat muda…  Kim taeyeon segera memaksa dirinya untuk menghadiahkan segaris senyuman kepada sang kekasih .. Manakala oh won bin segera menarik taeyeon dalam pelukan .. Kim hyungjun memandang kearah sepasang kekasih yang sedang berpelukan.. dia memegang dadanya..yang dari tadi tidak berhenti berdegup kencang.
            Taeyeon dah  oh won bin berjalan beriringan.
“ Oppa g mane? Dah 3 hari taeyeon tak nampak oppa..”
“ Oppa ade kejohanan sayang..mianei..” Seperti biasa..taeyeon hanya akan senyap tanpa bertanya apa-apa..
“ Oppa.. taeyeon balik dulu k? kene kerja.. k lah bye!” Lambai taeyeon lalu berlari.
“ Die kerja?” Bisik kimhyungjun perlahan.. jika dahulu.. won bin sering melarangnya dari bekerja… tapi sekarang semua seperti tidak teratur .. won bin sentiasa sibuk.. dan kim tae yeon terpaksa membayar hutang bapanya..jika dahulu won bin sering membantunya menyelesaikan  masalah .. tapi sekarang.. won bin seperti tidak ingin ada apa-apa hubungan dengan taeyeon..
            “ Woi!! Kau keluar sekarang! Aku cakap keluar! Keluar!” jerit salah seorang dari pemiutang yang menjalankan tugasnya setiap bulan.. kim taeyeon menekup mulutnya agar tiada sesiapa tahu yang dia berada di rumah…
“ Kau tak nak keluar?? Tak pe..! aku datang lagi esok!”
            Apabila segala-galanya reda.. baru lah kim taeyeon berani mengangkat wajahnya.. air matanya berjujuran…bapanya sudah hilang entah kemana kini Cuma dia yang perlu menanggung semuanya seorang diri.. ibunya telah lama meninggal kerana penyakit sars.. ketika itu.. mereka sangat2 kesempitan wang.. jadi mereka hanya perlu menyerahkan semuanya kepada takdir..

“ taeyeon unni…! Ireona.. palli ireona.. cikgu dah datang ni…” Cuit salah seorang juniornya ketika perjumpaan kelab  renang.. Mi sha menggerak-gerakkan lagi badan taeyeon.. tetap tiada tindak balas.. dia mulai risau.. mi sha memalingkan muka taeyeon menghadapnya.. alangkah terkejutnya apabila melihat  darah keluar.. bukan dari mulut atau hidung tapi dari matanya..
‘Pap!’ Buku hyungjun terjatuh.. dia segera mendapatkan taeyeon yang sudah tidak sedarkan diri.. kimhyungjun segera meletakkan dua jari di pergelangan tangan taeyeon.. amat lemah… tanpa mempedulikan guru yang hadir.. hyungjun segera mengendong taeyeon seraya menelefon pembant peribadinya mengambilnya di sekolah..
“ Dia mengalami tekanan yang terlampau.. mungkin dia terlalu kerap menangis..dan menyebabkan salah satu saraf  dimatanya pecah… tapi keadaan cik taeyeon sudah stabil.. pastikan 2 bulan kemudian awak buat temu janji dengan saya…kami takut saluran darah dibahagian otaknya tersumbat.. “ Hyungjun terkejut dengan penjelasan doktor tersebut.. ‘ Kenapa dia stress..??’ Desis hati hyungjun.. dia segera mendapatkan taeyeon apabila seorang jururawat memaklumkan bahawa taeyeon telah sedar..
            Masuk-masuk sahaja dalam wad tersebut.. dia melihat kim taeyeon sedang teraba-raba mencari sesuatu.. dengan matanya yang ditutup.. mustahil dia dapat mengesan benda yang ingin dicarinya.
“ YA! KIM TAE YEON!  Jangan awak buat saya risau lagi! Araa?” Terkujat taeyeon. Dia terlompat sedikit seraya menghentikan aktivitinya..
“ Ya..! itu hyungjun ke?” Hyungjun tidak menjawab.. satu persatu air matanya gugur .. dia sedih melihat hidup taeyeon yang melarat.. dahulu dia tidak semiskin ini.. Dia perlahan-lahan mendekati taeyeon. Dia mendakap erat taeyeon..
“ Kenapa awak tak pernah cerita kat saye pasal masalah awak huh?”
“ Hyungjun… kite dah lame berpisah.. aku dah tak suka kau lagi.. aku jadik macam ni bukan masalah kau..” Walaupun hyun jun sedikit terguris…tetapi dia masih sempat mengukirkan senyuman..
“ do you eat well? “
“ Joon… kenapa kau macam ni…?” Hati taeyeon mulai berdegup kencang..
“ Aku tanye kau tuh…jawablah..”
“ aku hidup dengan baik.. bapa aku baik…semua baik dengan aku..” Bohong tae yeon.. Kim hyungjun menggigil-gigil menahan sebak…
“ Umm…baguslah…” Jawab hyungjun..
“ Joon.. kau nangis ke? Kenape kau menggigil?”
“ Aku sejuk.. kat sini air cond die sejuk sangat..”
“ Aku tak sejuk pown…”
“ Janji dengan aku… lepas ni… kalau kau ade masalah .. kau mesti kene cerita kat aku… araso?”
“ joon.. mate aku kenapa? Kenape diorang tutup mate aku?”
“oh.. mata kau tak de pape.. just salah satu saraf kat mata kau pecah… buat masa sekarang ni..tak payah buka mata… “
“ Oh.. joon aku haus.. aku carik air tadi tapi tak jumpa… “ Hyungjun segera menghulurkan air kotak the bunga kepada taeyeon…
“ Oh ! the bunga ae? Aku suka air ni.. omma aku selalu belikan…”  ujarnya sayu… hyungjun mengusap-usap lengan  taeyeon..
“ Lepas ni..kau kene rehat dengan aku hari-hari! Araso?”
“ Wae..wae??!”
“ Suke hati aku lah… kau kan kuli aku..!”
“ tapi aku tak makan time rehat lah.. aku diet..” Dalih taeyeon lagi.
“ kau nak aku bongkarkan pasal surat tu ke?”
“ Alaaahahhhh!! Joon! Kau jahat lah kenapa kau ugut aku pakai surat tu? “
“ Sebab surat tu lah aku balik ke seoul…” Bisik hyungjun perlahan  .
“ Herrmmm? Ko cakap apa tadi?”
“ Tak ade pape arr…~! Ko minum je lah!”

            Hampir setiap hari hyungjun melawat taeyeon… tapi kadangkala.. dia gemar memarhati gelagat taeyeon  dengan memasuki wad tersebut secara senyap-senyap.. kadang-kadang taeyeon akan menangis sendiri secara tiba-tiba… selepas nangis biasanya dia akan tertidur.. semuanya dicatat dalam journal hyungjun.. tiap-tiap hari dia akan menyuruh jururawat disitu memberi taeyeon teh bunga.. dan dia akan gembira bila dapat teh bunga… hari ini taeyeon akan keluar dari wad dan balutan matanya akan dibuka sebentar lagi.. hyungjun mengambil tempat disebelah doktor yang bertugas..
            Bila balutan dibuka sahaja .. orang pertama yang dia lihat adalah first lovenya.. hyungjun yang tersenyum sambil menatap taeyeon..lama.. mata taeyeon sedikit bengkak..
“ Joonn..! terime kasih taw.. aku  banyak terhutang budi dengan kau.. aku balik dulu taw..”
“ Hey ngekk! Meh aku hantar…!”
“ Eh tak pe lah.. rumah aku sepah lah..”
“ Sebelum aku hebahkan rahsia kau .. baik kau menyerah..!”
“ Okay! Okay!” tae yeon menyerah.. Kalau boleh dia tak nak hyungjun lihat  kediamannya yang sungguh tidak menyelerakan..
“Asal senyap je?”
“ Eh.. joon… baru aku ingat …aku dah 4 hari tak masuk kerja..! kau berhentikan aku kat depan tuh~ eh?”
“ no excuses ! “ Taeyeon terpaksa ikut sahaja..
            Sampai sahaja dikediamannya.. dia segera turun dari kereta hyungjun lalu menolak hyungjun masuk ke keretanya semula.. dia berlari masuk ke dalam rumah.. Kim hyung jun berpura-pura memandu keretanya melepasi flat taeyeon.. dia  dia menghentikan keretanya di bahu jalan sambil melihat taeyeon yang sedang  membuka pintu rumahnya.. sekali lagi rasa simpatinya mencurah-curah kepada taeyeon..  Baru hyung jun ingin memulakan pemanduan, dia terselisih dengan won bin yang nampak sangat gembira…
“ Huh! Selama 4 hari taeyeon masuk wad..kau tak oernah jenguk dia! Jantan macam ape kau ni..!” Bisik hyungjun sendirian..
“ Taeyeon! Sayang! Kenapa mata boleh jadik macam ni? huh?” Lagak won bin seolah-olah risau yang teramat..
“ Im fine.. oppa dah makan?”
“ Belum..! oppa lapar ni.. umm jom oppa bawak taeyeon makan…” Taeyeon hanya mengangguk..

‘Krinnggg!!’ Loceng rehat telahpun berbunyi.. seperti biasa taeyeon  segera meluru ke perpustakaan.. belum sempat dia menjejakkan kakinya dalam perpustakaan..
“ Ya! Taeyeon! Ingat tak janji kau?”
“ JOon..? eh aku urgent.. ni~” Hyungjun menarik tangan taeyeon menuju ke  kantin.. dia membiarkan taeyeon duduk di tempat duduk yang dipilihnya seraya berlari membelikan sesuatu untuk taeyeon.. Taeyeon terpinga –pinga..
            Selepas makan kim tae yeon segera mengucapkan terima kasih dah berlari ke perpustakaan..  Tiba-tiba seorang pelajar lelaki meminta tolong taeyeon mengambil sebuah buku..
“ Oh.. sebentar ya?” Kim taeyeon segera mencapai tangga mini..
“ Kayh? Dah nampak tak?”
“ Sikit je lagi..” Ujar salah seorang dari murid tersebut sambil menghendap-hendap..  skirt yang dipakai oleh taeyeon sedikit singkat.. jadi…
“ huuuhh~ dah nampak dah! “ Selepas mengambil buku yang diingini.. mereka segera berlari keluar dari perpustakaan.. kim taeyeon segera melakukan tugasnya tanpa mengesyaki apa-apa..  kim hyungjun memarhati dari jauh..
Tiba-tiba telefon bimbit taeyeon berbunyi.. dia segera mengangkat apabila melihat nama won bin tertera di kaca telefon bimbitnya…
“ Hello, oh.. oppa..waeyo?? “
“ Oh.. taeyeon ah.. mianei.. oppa kene ke jepun sekarang..ada tournament kat sana..maybe oppa tak balik dalam masa yang lama.. take care ok? One more thing.. don’t wait for me.. mianei taeyeon sebab oppa tak baritahu awal-awal.. oppa ada orang lain..and oppa dan dia akan ke jepun bersama-sama..” Hampir gugur jantung taeyeon saat won bin berterus terang dengannya..  Dia terduduk.. kim hyungjun yang sedang berteleku membaca buku terperanjat melihat perubahan riak muka taeyeon yang sungguh drastik.. ! dia meluru ke arah taeyeon.. kalau boleh dia tidak ingin lihat taeyeon menangis lagi… 
“ Heyh! Asal kau nangis?”
“ Won bin.. dia ada perempuan lain… “
“ Hey! Kan aku cakap jangan nangis!” Marah hyungjun lalu mendakap erat taeyeon..  Taeyeon membalas pelukan hyungjun.. ‘Jantan tu memang nak kene..!’ Desis hati hyung jun..
            Sejak dari hari tu.. hubungan hyungjun dan taeyeon semakin rapat.. taeyeon mulai sangsi dengan perasaannya sendiri.. kerana.. tiap-tiap kali dia terserempak atau jumpa dengan hyung jun ..hatinya selalu berdegup kencang.. satu lagi persolan yang hingga hari ini tiada jawapan yang selalu mengganggu benaknya.. ‘kenapa pemiutang-pemiutang hari tu tak datang lagi?’  ,, Akhirnya dia mengeluh apabila soalan tersebut tidak dapat dijawabnya..
“ Taeyeon! Betulke kau yang tullis ni!?? ahhaha! Ayat kau power giler!”  kim taeyeon terkejut apabila disergah oleh seorang rakan sekelasnya sebaik sahaja dia menjejakkan kakinya didalam kelas.. dia melihat kertas berwarna biru di tangan rakannya. ‘macam aku kenal…!’ Jerit hatinya.. !
“ Hey! Pompuan! Hyungjun oppa tu kitorang punya lah! Yang kau sibuk-sibuk hantar surat cinta kat dia kenapa hah?” Taeyeon semakin bingung… dia sedar rahsianya telah bocor.. serta merta muka putih bersihnya berubah menjadi merah menyala.. dia melilaukan mata mencari hyungjun.. tiada!
“ Hoii! Korang buat ape ni?” Sergah hyungjun dari belakang.. kim taeyeon segera berpaling..
“ Aku tak sangka joon! Kau buat aku macam ni! aku tak sangka..! “ Marah kim taeyeon lalu mengambil begnya dikeluar dari kelas tersebut.. hanya kerana sekeping surat kini maruahnya telah tercalar.. kim hyungjun cuba mengejar taeyeon.. tapi bayang taeyeon langsung tak kelihatan..
“ Dah puas hati korang sekarang?? Huuh??! Eh suke hati aku lah aku nak sukakan sape!”
“ Hyung…! Kitorang minta maaf ni..!”
“ Cakap memang senang…!” Marah hyungjun lalu merampas surat di tangan rakan sekelasnya.  Dia segera memandu ke flat tempat kediaman taeyeon…  tapi malangnya.. tiada sesiapa dirumah ketika itu… jadi hyungjun mengambil keputusan untuk menunggu taeyeon di hadapan flatnya..
            Hampir jam 12 malam.. tanpa hyungjun sedari masa begitu pantas berlalu.. hampir 6 jam dia tertidur didalam keretanya.. dia melihat rumah taeyeon.. hanya api malap yang dipasang oleh taeyeon..’ Mungkin dia dah tidur..’ Desis hati hyungjun lagi..
“ Haacchhoo!!” Nampaknya kimhyungjun telah dijangkiti penyakit yang bernama demam..  Sepanjang hari taeyeon tidak menegurnya.. dia cuba berkomunikasi dengan taeyeon tetapi taeyeon hanya buat endah tak endah..seperti biasa pada waktu rehat taeyeon segera ke perpustakaan..
“ Ehh! Taeyeon… tolong kitorang lagi boleh…?”
“ Nak ambil buku yang mana?  “ Tanya taeyeon..
“ Oh yang kat rak hujung tuh…”
            Semasa taeyeon memanjat tangga..dia langsung tak sedar yang hyungjun berada di tingkap perpustakaan dibelakangnya sedang membaca buku,,
“ Seronok sangat ke menghendap bawah skirt perempuan..” Sindir hyungjun yang langsung tidak  mengalihkan pandangannya dari buku yang dibacanya.. taeyeon segera melihat apa yang dua orang murid tersebut buat..! terasa dirinya diperbodohkan.. ! kimhyungjun menarik taeyeon ke bawah.. perlahan-lahan dia pula memanjat tangga mini tersebut dan menghulurkan buku yang dipinta oleh dua orang murid tersebut..
“ Lain kali nak buat, buat lah kat tempat lain… “ ujar hyungjun seperti berbisik. Jika nak diikutkan anginnya.. silap-silap  lebam muka pelajar tadi dikerjakannya.. tetapi kerana kesihatannya tidak mengizinkan dia terpaksa bersabar..
“ Thanks…~” Ujar taeyeon perlahan lalu pergi dari situ meninggalkan hyungjun yang masih belum turun dari tangga mini..
            Matanya berpinar-pinar saat  turun dari tangga mini tersebut.. tanpa dia sedari kakinya tergenlicir.. lalu~
‘Pukk!’ Kim taeyeon segera berpaling..alangkah terkejutnya apabila melihat hyungjun yang terjelepok di atas lantai..kimhyungjun bangun secara perlahan-lahan.. kim taeyeon segera mendapatkan hyungjun ..
“Ya! Gwaenchana?” Kim taeyeon membantu hyungjun bangun.. dia mengangguk perlahan.. sebagai lelaki.. dia perlu berlagak kuat..  Kim taeyeon meraba kepalanya…
“ Weyh! Kau demam ni! jom ikut aku!” Kim taeyeon menarik hyungjun mengikutinya kerumah hijau..
            Sampai sahaja di rumah hijau.. kim taeyeon membawa kimhyungjun ke tempat duduk yang dikhaskan untuk pelawat rumah hijau..
“ Macam mana..? panas kan disini? Kau buat ape semalam sampai boleh demam macam ni?” Tanya taeyeon sedikit risau. Hatinya berdegup kencang..
“ Taeyeon aku mintak maaf… dulu .. aku tolak cinta kau mentah-mentah.. “
“Aku dah tak kisah lah.. time tu kan kita masih form 1..  tapi kenapa kau pindah?”
“ Asalnya aku nak lari dari kau.. aku takut aku akan suka kat kau.. aku masih ada impian yang belum aku tunaikan .. jadi aku tak nak terlibat dalam hal-hal cinta ni.. tapi bila kat u.k.. aku rasa macam hilang something.. aku rindu tengok kau ketawa.. aku rindu perasaan bila kau buli kau.. aku rindu kan kau.. rindu sangat-sangat.. time tuh aku cuba yakinkan diri aku yang aku takkan berpaling dengan keputusan yang aku dah buat .. tapi semakin hari. . hidupku semakin kosong.. jadi aku meminta parents aku hantar balik aku ke korea.. itupun setelah bertahun-tahun aku mintak … baru diorang kasik.. balik je sini.. orang pertama yang aku nak cari adalah kau.. tapi bila aku datang rumah lama kau.. kau tengok orang lain yang duduk… so aku cari pulak sekolah  ni.. aku ni lelaki.. aku tak dapat nafikan yang aku ni ego.. aku nak kau sentiase ade disisi aku.. tu sebab aku ugut kau.. kau tahu tak betapa hancurnya hati aku bila tengok kehidupan kau melarat?  Dekat sana.. tiap-tiap hari aku akan baca surat yang kau kasik tuh.. dan setiap kali aku baca, aku rasa kau dekat sangat dengan aku.. “ Kim taeyeon  tergamam.. perlahan-lahan hyungjun mengukirkan senyuman untuk taeyeon.. tiba-tiba satu kucupan mesra singgah di dahi taeyeon dan secara tak langsung melembutkan hatinya untuk memaafkan hyungjun..
“ Joon..-ah.. saranghae..”
“ ne.. saranghaeyo.. “
“In my world ur my boy and im ur girl~”
“ Hey! Macam kenal je perkataan tuh.. dalam surat tuh kan?”
“ Oppa hafal ey? “
“ Oh course my love..”
                                    The end part 1

0 comments: