youll be in my heart

3:41 AM ---
                               yOu’Ll bE In My hEaRt!

                Namaku kim yuri…Berasal dari keluarga yang sederhana.Aku berumur 19 tahun.Tinggal di nampudong sokcho..Aku suka sangat dengan seorang artis ni..even aku tahu aku tidak akan berpeluang untuk bercinta dengannya..tapi aku yakin,suatu hari nanti aku pasti akan bersama dengan dia juga!hohoho!
‘Kring,kring!!’
“Sape pulak yang call ni..” Rungutku kerana panggilan tersebut mengganggu khayalanku.
“Apa?? Serius ni?? Oh my gosh!!! Dia akan ikut jugak kan?”
“Siapa? Hongki?  Of course lah dia ikut! Dia yang yang masukkan nama kita sekali..kalau dia tak kenal dah park shin hye pelakon terkenal tu..jangan harap kita dapat join camping ni..” kim yuna kepadaku.
“So bila nak gerak?” tanyaku kembali.
“Esok pukul 7.00 pagi..bawak lebih baju,,coz kita ada banyak aktiviti basah..see you tomorrow!” Ujar kim yuna lalu menutup ganggang telefon.
‘Yes!akhirnya!! dapat juga aku pergi camp sama-sama dengan  hongki..Aku cintakan die.. ceritanya bermula apabila dia masuk ke universitiku pada tahun lepas..’
(Setahun yang lalu)
“K ar..Aku balik dulu aw?”Ucapku kepada rakan-rakanku sewaktu ingin pulang dari Universiti kyung hee.
‘Pinnn!!’ hon  kereta yang membingitkan menyedarkan bahawa aku sudah berada di tengah-tengah jalan raya.Dah tak sempat lari..ucapku apabila melihat kereta yang ingin melanggarku begitu hampir denganku! Aku memejamkan mata sambil berharap kejaiban akan berlaku.
                Tidak sampai beberapada saat..terasa badanku disambar oleh seseorang lalu dibawa di tepi jalan. Aku begitu takut sampai aku tidak sedar bahawa aku telah memeluknya begitu erat sambil menangis. Dia mengeluarkan sapu tangannya lalu mengelap peluh-peluh di pipiku.Setelah beberapa minit disitu,aku dibawa pulang ke rumahnya.
                Rumah dia sungguh cantik..Sempat aku memandangnya yang sedang memapahku masuk ke rumahnya.Aku tak sangka seorang artis boleh buat macam ni..
“Hongki..lee hongki..” Tiba-tiba sahaja dia bersuara sambil tersenyum memandangku.
‘Adoi! Sweetnye muka dia! Tak boleh jadi ni..sampai bila dia nak papah aku? Baik aku jalan sendiri..’
“Saya rasa saya dah boleh jalan sendiri kowt..” Ujarku.Dia memandang ku.lama. lalu dibiarkan aku berdiri sendiri. Tetapi belum sampai langkah yang pertama aku dah terduduk dahulu  kerana kakiku tidak berhenti menggigil.Dia menggeleng lalu memapahku kembali.
“Hari ini awak tidur rumah saya saja..esok baru saya hantar awak balik..boleh?” Tanyanya.
“Hmm…”

(3.00 pagi di kamar lee hong ki)
                Aku tiba-tiba tersedar dari tidur apabila merasa seperti ada orang sedang menuam kepalaku.Perlahan-lahan aku membuka mata..aku melihat lee hong ki sedang memerah kain yang sebentar tadi dituam di kepalaku..Apabila dia memandang aku..cepat-cepat aku menutup mata..Tapi kenapa hati ini tidak mahu berhenti berdegup? Aku dah jatuh cinta kat dia ke?
                Aku bertambah gelabah apabila lee hong ki mula mengusap kepalaku!! Aku yakin..masa ni muka ku mesti blushing!!
                Satu malam aku tak dapat tidur..di mata ku hanya ada wajah lee hongki..Apa aku nak buat ni?

                Sejak dari itulah aku dah terjatuh cinta dengan dia..tapi dia tak pernah tahu perasaan ku yang satu ni..sedih ni.. Tapi aku rasa aku tak layak berdampingan dengan dia..biarlah aku pendam je perasaan ni..
                Aku memandang surat-surat yang aku ingin hantar kepada dia..Aku tak tahu kenapa..pada asalnya aku berazam hendak hantar surat-surat ini kepadanya..tapi pada akhirnya aku akan simpan semua luahan hatiku ini kedalam sebuah kotak..Apa nak kata..
                Aku memasukkan barang-barang yang diperlukan ke dalam beg dan beberapa keping surat cinta yang telah ku tulis..manalah tahu kalau-kalau aku ada kekuatan untuk meluahkan isi hatiku kat sana nanti..Aku juga membawa laptop dan alat tulis untukku menghilangkan rasa bosan di sana nanti.

(7.15 Pagi, situasi : di dalam bas )
“Weyh, kau cakap dengan aku sekarang! Semalam kau tidur pukul berapa?” Sergah kim yuna yang sedang memegang kepalaku.Panas.
“Aku tidur lambat cause ade bola lah semalam..tak yah lah nak kecoh-kecoh..Nanti baik lah ni..aku nak tidur,,dah jangan kacau aku..perjalanan jauh lagi kan..so baik kau tidur..baru ada tenaga..” Nasihatku sambil menyandarkan kepala di tingkap bas.Aku sempat memandang lee hongki yang sedang terlelap di hadapanku..tapi aku malulah nak tidur..nanti dia tengok muka aku..jatuh saham aku..
‘Haacchooo!’ Dengan segera aku menutup mulutku..tak sangka hanya kerana bersinku dia terus terjaga..Apabila dia hampir membuka mata,aku sudah berpura-pura terlena.Tiba-tiba ada dia datang menghampiri aku dah menyelimutkan aku..Terasa kurang sedikit beban di kepala.Kadang-kadang aku berasa sangsi dengan sikapnya, dia suka aku ke? Eh! Jangan mengarutlah! Kalau lah paparazzi Nampak ni..mesti kita orang akan digosipkan.
                 Aku  tertidur sehingga kim yuna mengejutkan aku dan memaklumkan kepadaku bahawa kami telah tiba di destinasi yang dituju.

                Kami dibahagikan kepada beberapa kumpulan..Aku,hongki,park shin hye dan kim tae yeon satu kumpulan.Sebenarnya aku teruja sangat-sangat apabila mengetahui  kim taeyeon satu kumpulan dengan aku..aku sangat mengaguminya kerana dia adalah seorang artis yang sangat popular.Tapi aku rasa sangat sakit hati apabila melihat park shin hye berkepit sahaja dengan lee hongki!
“Jom  Yuri..kita ada tugas yang perlu kita siapkan..biarkan hongki dan shin hye yang pasang khemah..kita pergi memasak..saya suka memasak..awak?” Tanya Tae yeon lalumenarik tanganku.
“Bolehlah..tapi saya tak pandai masak..sorry nuna..” Terangku lalu menunduk muka.Malu. Walaupun dia ni artis terkenal, tapi dia tak pernah bangga diri.
“Don’t worry..nuna tak marahlah..belajar dengan nuna sahajalah..Jom..kita pergi masak..” Ajak Kim taeyeon.
“Ok..”

“Akhirnya! Siap pun” Sorakku riang kerana telah berjaya menyiapkan nasi kari kegemaran hongki.
“Kenapa suka sangat ni? Nuna tahu…yuri nak kasi tu kat hongki kan? Jangan tipu nuna lagi..yuri sukakan hongki kan? Dari pandangan mata yuri nuna dah tau yuri suka kat dia..”
“Nuna! Mana nuna tahu? Mana ada..yuri just minat muka dia je lah..” Tipuku.
“Dah..tak payah tipu nuna..malam ni lepas makan ada pertandingan karaoke, kita duet nak?” Tanya kim tae yeon.
“ Boleh jugak..tapi yuri malulah..sebab semua kat sini pandai nyanyi,,tak cukup tu..diorang semua artis....”
“Alaa..sekali sekala..apa salahnya..dah jangan banyak cakap..ikut je nuna malam nanti..tapi yuri kena cerita dahulu macam mana yuri boleh suka kat mamat tu..arasso?”
“Umm..ok..ceritanya,macam ni….”

(11.00 malam, malam pertama.)
“Ok, sekarang..persilakan Kim tae yeon dan kim yuri dengan lagu..gee!” Ujar pengacara majlis lalu mempersilakan kami naik ke pentas. Apabila melihat dia tersenyum kepadaku..terus hilang rasa takutku..aku berdiri megah di atas pentas tersebut.
                Setalah tamat menyanyikan lagu gee, Kim tae yeon berjalan ke pengacara majlis lalu membisikkan sesuatu.Aku melihat pengacara majlis tersebut mengangguk lalu mengumumkan bahawa aku akan mempersembahkan 1 lagu lagi iaitu lagu raining yang dinyanyikan oleh ft island.Yang memalukan adalh, semua member ft island ada disini! Yang paling teruk ialah,main vocal bagi ft island ialah lee hong ki! Nuna ni…! Adoi..
                Belum sempat aku bersuara menyatakan ketidakpuasan, musik dah  berkumandang.Nak tak nak aku terpaksa teruskan juga.
“Kimika..itakeshi kiwa..nukumo rito getsuhage irotori,hajimete shita ko hino..kaori ga shita..” Aku menyanyikan rangkap pertama.
“Napushi ijashi a bête ..nani mo oso izu ni ii takeredo..sonoa karusawa kageyo..mienakushita..” Terkujat aku apabila nyanyianku disambut oleh lee jae jin, iaitu sub vocal kumpulan ft island.Aku memulakan balik rangkap selepas itu. Wah.. aku dah bergaul dengan ramai artis rupa-rupanya..Dari jauh..aku lihat lee hong ki  memandangku tidak puas hati.
                Kami bersalaman setelah tamat lagu raining.Pengacara majlis tersebut sempat memuji bahawa suara aku sedap didengar ni.Lee jae jin pun sama.Aku turun dari pentas dan kembali ke tapak perkhemahan. Tiba-tiba lee hong ki menyanyikan lagu you’ll be in my heart. Serentak aku berpaling dan melihatnya yang sedang memandang tepat kearahku.
“All I want is you my girl, ill be there for you always..” Nyanyinya lagi.Buat seketika aku tergamam disitu..hinggalah aku tersedar dan pulang ke khemah dengan nuna tae yeon.
“Sorry yuri..hehe!”

“Nuna..Yuri keluar kejap pergi tandas ey?” Maklumku kepada kim tae yeon lalu keluar dari khemah tersebut.Malam-malam macam ni memang menakutkan jika keluar berseorangan.Jadi aku berkeputusan untuk mengejutkan kim yuna untuk menemankan aku.Dalam perjalanan aku ke tapak perkhemahan kumpulan 3,aku terlihat perkara yang sangat menghancurkan hatiku. Aku terlihat lee hong ki  dan park shin hye berkucupan, di tepi pantai.Aku segera lari balik ke khemah.Apabila aku balik ke khemah, aku terlihat pula nuna taeyeon sedang berpelukan di luar khemah dengan heo young saeng iaitu salah seorang dari kumpulan ss501.Nuna tae yeon terperasan bahawa aku ada di situ, dia  mengenyitkan matanya tanda perkara yang berlaku ini rahsia antara dia dan aku..aku mengangguk faham lalu masuk ke dalam khemah.Air mata tak berhenti-henti mengalir.Hatiku bagai di siat-siat.

(Tepi pantai, lee hong ki dan park shin hye)
“Shin hye tahu..oppa tujukan lagu tadi kat shin hye kan?” Ujar shin hye .
“Apa shin hye cakap ni?” Tanya lee hong ki hairan.
“Oppa jangan tipu shin hye..oppa suka shin hye kan?”
“No..buat pengetahuan shin hye lagu tadi bukan untuk shin hye tapi untuk kim yuri..Gadis yang paling oppa sayang…Sorry orang tu bukan shin..”Belum sempat lee hong ki menghabiskan kata-katanya,park shin hye terlebih dahulu mengucup lee hong ki. Lee hong ki tergamam.
“Oppa saranghae..Shin hye tak kira, macam mana pun..oppa mesti kena cintakan shinhye juga! Atau shin hye serahkan buah hati oppa tu kepada reporter!” Ugut shin hye lalu pergi dari situ.

(Dalam khemah kim yuri..Jam 4.00 pagi)
“Aku rasa macam ade someone lah kat sebelah aku..tapi siapa?nuna taeyeon kan dah pergi kat khemah young saeng?” Ucapku perlahan lalu membuka sedikit mataku.Betapa terkejutnya aku apabila melihat manusia di sebelahku bukannya nuna taeyeon tapi lee hongki!  Segera aku mengambil baju sejukku dan keluar dari khemah.
“Macam mana boleh jadi macam ni? Dia salah khemah ke?” Ujarku sendirian lalu mencari-cari batu di tepi pantai untuk dijadikan tempat untukku melepak,maybe tempat untuk aku tidur..Aku mengambil tempat di atas batu besar.
                Aku bermain-main dengan rantai pemberian mendiang bapakukepadaku sebelum dia meninggal. Tanpa aku sedari, rantai tersebut tiba-tiba terlucut dari tanganku dan masuk ke dalam laut. Aku segera membuka sweaterku lalu terjun masuk kedalam laut.Aku meraba-raba di dasar. Jumpa pun! Desis hatiku. Aku berenang naik ke permukaan laut.Tapi pergerakan ku tiba-tiba menjadi sangat lambat dan salah satu dari kakiku kejang! Aku menggelupur di dalam laut sendirian. Sebelum tenggelam ditelan laut,aku sempat menjerit.
“Hongki oppa!!!”Jeritku lalu tenggelam di dalam air..
“Yuri!” Jerit seseorang.

“Bangunlah! Please! Bangun yuri.. Janganlah takutkan oppa macam ni! At least yuri kena tahu perasaan oppa yang satu ni..oppa cintakan yui..cinta sangat-sangat..so, yuri tak boleh mati..yuri kena ada selalu di sisi oppa!!please bangun yuri!” Aku membuka mata sedikit demi sedikit.Hongki?
‘Uwek..’Aku memuntahkan air laut yang ditelan sebentar tadi. Aku memandang lee hong ki yang sedang memandang tepat kearahku. Dia menarikku ke dalam dakapannya..dia memelukku erat sekali.
“Saya cintakan awak..sorry tak cakap benda ni awal-awal..oppa takut,nanti hidup yuri akan susah disebabkan oppa..reporter takkan lepaskan yuri,kalau mereka tahu oppa cintakan yuri..that’s why oppa berdiam sahaja selama ni..sorry sayang!” Luah lee hong ki sambil menangis.
“Oppa..saya pun cinta kat oppa..” Luahku juga
“Oppa tahu..Yuna dah beritahu semuanya..oppa sayangkan yuri..sangat-sangat” Dia meleraikan pelukannya lalu menyarungkan sweaterku.Mukaku pucat lesi akibat  kesejukkan.
“Korang memang cari pasal dengan aku..aku takkan lepaskan kau betine,kau pun sama! Aku tak lepaskan kau hongki!” park shin hye memberi amaran lalu menendang perutku.Aku senak.
“Woi! Kau ni tak ada maruah ke apa huh? Perempuan?!” Marah lee hong ki.
“Suka hati ak…ahh!” Sedang shin hye bercakap, kakinya tersadung satu batu di belakangnya lalu jatuh.Kepalanya terhentak kuat.Aku dan hongki tergamam apabila melihat kepala park shin hye yang berlumuran dengan darah.Dengan segera lee hong ki  menjerit memanggil fesilitator manakala aku mendapatkan shin hye dan cuba untuk mengurangkan pendarahan di kepalanya.Menggigil-gigil tanganku.
                Para fesilitator meguruskan park shin hye lalu membawanya ke hospital yang terdekat.Aku dan lee hong ki pula..menyambung tidur di khemah masing-masing.Tapi aku tahu..lee hong ki juga gelisah seperti aku sekarang.
“Boleh..oppa masuk tak? “tanya lee hong ki dari luar khemahku.
“Masuklah..”balasku perlahan.
“Sayang boleh tidur?” Tanyanya.
“Tak , sejuk sangat ni..” Rengekku.Lalu ditariknya aku kedalam pelukannya,lama sekali..
“Tidurlah,oppa temankan..nanti lagi teruk demam tu..” Lee hong berbisik di tepi telingaku.Hangat sekali,tatkala berada di dalam pelukannya aku akan berasa sangat selamat.Perlahan-lahan aku memejamkan mata dan tidur.

(Keesokan paginya)
“Oppa..bangun..dah pagi, nanti nuna taeyeon marah bangun lambat..member oppa pun dah tunggu di luar khemah…” Aku mengejutkan hongki yang sedang lena di buai mimpi.Tapi apabila dia terdengar yang ahli-ahli ft island yang lain sudah berada di luar khemah, dia segera bangun dari pembaringannya dan keluar daripada khemah tidak sampai beberapa saat selepas itu.
“Weyh..aku ada 2 berita..satu bad,satu good..mana satu kau nak?”
“Bad” jawab lee hongki sepatah.
“ Park shin hye, hilang ingatan..dia tak ingat aku, dia tak ingat semua orang..dia juga tak ingat yang dia tu artis sebenarnya.Doktor kata,pasal masalah hilang ingatan dia tu…susah nak sembuh balik..peratus yang boleh doctor jamin ialah,20% je…” Terang Lee jae jin.
“Ok lah tuh…suke hati dia lah..nak jadi apa dengan dia ke..ape ke…aku dah malas nak ambil tahu! Aku rasa biarlah dia macam tu..daripada menyusahkan orang je buat pe?” Bebel lee hongki.
“Ok,ok,, the good news is…we all know that you,and yuri are together now..Tahniah…kitorang restu korang k? by the way yuri…awak kena kuat tau?” Nasihat choi jonghoon pula.
“Kenapa pula” Tanyaku.
 “Sebab, jadi awek artis ni bukannya senang..banyak dugaannye..kalau kantoi..habislah segala yang lee hong ki bina selama ni dengan ft island..”Sambut choi minhwan.
“Saya tahu..”
“Jonghoon hyung…apa kata kita ambil yuri ni jadi pengurus kita nak? Lagipun pengurus kita kan dah berhenti..tak ada lah nampak sangat yang diorang ni bercinta…”song seunghyun pula bersuara.
“Pandai! Ok,ok…yuri, hari ni…korang keluar awal sikit dari sini…then pergi ke kita orang  punya entertainment company… kita orang hari ini satu hari kat sana..ada banyak hal nak diuruskan.. so jumpa korang kat sana k? bye!” Ujar jonghoon lalu membawa bagasinya masuk kedalam van rasmi ft island diikuti dengan ahli-ahli yang lain.

“Bye! Nanti lepas kau balik jangan lupa call aku..”Pesanku kepada kim yuna.
“Don’t worry,,I’ll be fine..pergilah..dia dah tunggu..” Ujar kim yuna lalu memelukku.
“Oppa serius ke tak nak lawat shin hye?” Tanyaku setelah 5 minit membatukan diri didalam kereta mewah lee hong ki.
“Oppa tak nak…perkara yang semalam oppa masih belum lupakan..susah nak maafkan dia..”
“Thanks sebab tolong yuri semalam..kalau tak kerana oppa yuri mesti dah mati kan?”
“Kalau yuri tak mintak pun abang tetap akan selamatkan yuri…yuri kena faham satu tu…so..lepas jadi pengurus oppa..oppa tak nak yuri lupa yang oppa adalah lover yuri yang sebenar..arasso?”
“Saya tahu lah ni…sebab yuri cintakan oppa jugak..”Balasku lalu memegang tangannya.
“By the demam dah baik tak  ni?”
“Belum..macam semakin teruk je..”
“Kita singgah klinik sekejap k?”
“ok..”

(Dalam van ft island. Menuju ke f&c entertainment company)
Akhirnya aku berjaya juga mendapatkan orang yang aku cintai selama ini.Aku tidak sangka yang dia menyimpan perasaan yang sama terhadapku. Hari ini adalah hari penting buat aku,kerana..hari ini secara rasminya aku bergelar pengurus kumpulan ft island!
“ Hari ini, hari penting buat  yuri..so buat yang terbaik k?” Choi jong hoon memberi rangsangan.
“Thanks” Mereka tersenyum kepadaku.Lee hong ki mengemgam tanganku. Erat.

                Aku diberikan sebuah kondomininium yang berada  di sebelah blok kondominium ft island untuk   memudahkan kerjaku untuk mengejutkan mereka dan sebagainya.Aku juga diberikan sebuah kereta untuk tugas harian ke tempat pengambaran dan sebagainya.
                Setelah bersarapan,aku mengambil jadual waktu ft island untuk seminggu. Sungguh padat! Aku memandang jam di tangan ku.Tepat-tepat pukul 7 pagi. Baik aku cepat kejutkan diorang.Jadual bermula daripada pukul 8 pagi hingga pukul 6 petang.
‘Ding dong!’ Aku menekan loceng kondominium ft island seraya mengeluarkan kunci pendua kondominium mereka. Aku masuk-masuk sahaja,aku lihat rumah mereka bagai sarang tikus! Aku mengeluh sendirian..haizz..ni rupa-rupanya ft island yang sebenar? Apa nak buat..eh! baik aku kejutkan diorang!
                Aku memasuki bilik ketua kumpulan dahulu iaitu jonghoon,,kerana kata minhwan..jonghoon paling senang bangun.
“Jong hoon…bangun..jadual korang dah nak dekat mula! Tinggal sepuluh minit lagi!” Tipuku.Sebaik sahaja jonghoon mendengar kata-kataku,dia terus melompat dari tempat tidurnya dan masuk kedalam bilik air sambil merungut mengatakan yang dia dah lambat.Aku menekup mulutku menahan tawaku.
“Nanti, kenapa senyap je? Yang lain mana?” tanyanya sangsi.
“Tidur lagi…cube jonghoon nengok jam.”
“Larh! Yuri! Kenapa buli hyung?? Jahatnya!”
“Sebenarnya yuri nak minta tolong jonghoon kejutkan member yang lain..sorry..haha!”
“Cakaplah awal-awal..jadual kita mula pukul 8 kan? Kita ada..lagi 47 minit lagi..yuri pergi kejutkan hongki dengan seunghyun..hyung pergi kejutkan minhwan dengan jaejin..ok?”Arah jonghoon.
“ok, bilik hongki dengan seunghyun kat hujung tu kan?” Tanyaku.
“Yup..”
Aku mengangguk lalu berpecah..Aku masuk kedalam bilik seunghyun dan hongki senyap-senyap.Nyenyaknya diorang tidur!Aku mengambil seketul ais dari dalam peti sejuk yang berada di dalam bilik mereka.Aku mendekati seunghyun yang sedang tidur dalam keadaan meniarap.’Lagi senang kerja aku’ Desis hatiku.
                Aku membuka sedikit baju seunghyun lalu memasukkan ais kedalam bajunya..
“Huh! Apa nie?” Jeritnya lalu mengeluarkan ais tadi.
“Yuri? Apa awak buat kat sini? Macam mana awak masuk?”
“Hahahaha!!”aku mentertawakan seunghyun sepuas hati.
“Eh…awak pengurus kitorang kan?eh betul ke?” Tanyanya lagi.
“Ye lah..dah tu saya ni siapa? Dah baik awak cepat-cepat siap…cause schedule awak padat hari ini! Cepat!”Sergahku, seraya seunghyun berlari masuk ke dalam bilik air dalam keadaan mamai.
“Sekarang giliran hongki pula…hehehe” Aku mengambil lagi seketul ais.Aku mendekatinya. Baru sahaja aku ingin memasukkan ais tersebut,dia menarikku.Aku terbaring di sebelahnya.
“Ingat boleh kenakan oppa ey?” Ujarnya dalam keadaan mata ditutup sambil memegang tanganku.
“Baik oppa cepat bangun…tinggal lagi..40 minit je lagi..”Nasihatku.Dia membuka mata dan perlahan-lahan bangun dari pembaringan.Dia meraba kepalaku.
“Panas ni..tak baik-baik lagi ke demam? Tak pergi hospital?”Ujarnya.Panik.
“Tak payahlah..lagi pun sikit je ni..”
“Ok,,tapi kalau rasa-rasa tak tahan cakap tau?jangan senyap je..arasso?”
“De’ arasseyo,oppa..” Ucapku lalu keluar dari bilik mereka.

“Bau apa yang sedap ni?”Tanya jaejin.
“Sup miso..makanlah..mana yang lain?” Tanyaku sambil menghidangkan sarapan pagi yang aku sediakan.
“On the way.. biar saya rasmikan dulu sup ni..hehe!” Katanya.
Aku membacakan jadual waktu mereka setelah semua sedang bersarapan.
“Ok,,hari ni..korang kena pergi banyak tempat.. jaejin dengan seunghyun ada pengambaran kat sbs studio pukul 8.30 nanti.Jonghoon,minhwan,hongki, hari ini korang ada rancangan realiti untuk dikendali..tapi bukan  dekat sbs studio, tapi dekat  pulau jeju..company dah belikan tiket flight untuk korang..kejap lagi, jurusolek kang dan jurusolek Ma akan sampai, lepas tu baru kita gerak…Clear?” terang ku panjang lebar.
“Wah! Lagi cekaplah dari yang dulu nyer pengurus!” Puji Jonghoon.Aku tersenyum bangga.

(Hospital Myeongdong)
“Huh, dia ingat dia dah selamat agaknya? Kau ingat aku dah lupa semuanya kan? Lagi senang kerja aku!” Ujar Park shin hye sambil mendail nombor orang suruhannya.
“Hello,  min ji..Aku nak kau lakukan something untuk aku..aku bayar kau lebih..nanti aku mms kan gambarnya,aku nak kau habiskan dia hari ini juga! “ Park shin terus menutup ganggang telefonnya.

“Haizz,penatnya…lepas ni, aku nak kena rushing pergi ke pulau jeju pula..tak sangka macam ni penatnya.” Rungutku sambil  memandu keluar dari perkarangan sbs studio.Aku meraba kepalaku..semakin kronik demamku.
`               Sekarang  ni aku kena bergegas ke pulau jeju untuk melihat keadaan  jonghoon,minhwan dan hongki.Dalam perjalanan aku ke pulau jeju, aku menerima satu panggilan dari nombor yang tidak aku kenali.
“Hello,”
“Kau kim yu ri kan? “ Tanya pemanggil tersebut.
“Ya, siapa ni?”
“Aku park shin hye..Aku call ni pun sebab nak ucap selamat tinggal kat kau..sebab hari ini kau akan mati! Bye yuri! Hahahaha!” Aku tergamam.Dia terus menutup telefon bimbitnya. Aku segera menelefon lee hong ki.Beberapa saat setelah itu,Lee hong ki menjawab panggilan.
“Hello,oppa..” Ujarku perlahan.
“Kenapa suara macam ni? Ada apa-apa jadi ke?”
“Shin hye..”
“kenapa dengan dia??”
“Dia nak bunuh yuri..”
“Hah? Yuri kat mana ni? Mana tahu yang dia nak bunuh yuri?”
“Dekat highway nak pergi kat tempat oppa..dia call tadi..dia ucap selamat tinggal kat yuri..oppa, yuri takut ni..”
“Yuri terus je bawa kereta..jangan berhenti kat mana-mana pun, oppa tunggu yuri kat sini..dah jangan panik ok?”
“Ok..”
‘Semua akan ok yuri..jangan panik!’ Desis hatiku.

Sikit lagi yuri! Sikit lagi..Desis hatiku lagi.Aku menarik nafas lega apabila menyedari bahawa aku akan sampai ke destinasi sebentar lagi.
Tiba-tiba…
‘Skreeeeet!!’ Aku menekan brek. Aku lihat seorang lelaki yang sedang berdiri di hadapan keretaku sambil tersenyum.Aku mulai takut.Dia berjalan menuju ke keretaku.Segera aku menekan central lock.Aku ingatkan dia akan memecahkan cermin tingkapku, ternyata dugaanku salah sama sekali,apabila melihat lelaki tersebut menyimbah petrol keseluruh keretaku.Aku tergamam. Aku melihat dia tersenyum lalu membaling lighternya.Sekelip mata api mula menjalar ke seluruh keretaku.Aku mulai panik.Aku cuba membuka pintuku tapi ia telah dikunci dari luar.Aku semakin sukar bernafas.Akhirnya aku terkulai di dalam kereta.

“Yuri,bangun sayang! Bangunlah!” Ujar lee hong ki sambil memelukku.
“Oppa..uhuk,uhuk…”
“Kita pergi hospital dulu..”
“Shin hye nak bunuh yuri…”
“Oppa tahu..dah jangan risau oppa ada kat sini.”
“Kita nak buat ape ngan penyangak ni?” Tanya minhwan.Aku sempat memandang lelaki tadi, dia cedera.Ni mesti kerja diorang ni. Aku bangun perlahan-lahan sambil dibantu oleh jonghoon dan hongki.Aku berjalan menuju ke arah lelaki tersebut.
“Buk!!’
Aku menendang sekuat hati kepalanya.Minhwan,jonghoon dan hongki tergamam dengan tindakanku.Jika nak ikutkan hati,dah lama aku bunuh dia,tinggal tak larat sahaja. Aku memandang lelaki tersebut yang sedang mengerang .Tidak puas hati!
“Kita laporkan kat polis je..Lagipun dia kuncu shin hye kan? Shin hye tak akan terlepas kali ni..” Ujar minhwan yang sedang memijak lelaki tersebut.
“Ok, minhwan kau stay kat sini sampai polis datang, dengan hongki bawa yuri pergi hospital..” Minhwan mengangguk.Manakala jonghoon dan hongki memapahku masuk ke dalam kereta jonghoon.

Kami tiba di perkarangan hospital setelah setengah jam perjalanan.Sebelum keluar dari kereta, lee hong ki dan jonghoon mengenakan cermin mata hitam dan mask bagi mengelakkan dikecam paparazzi. Lee hong ki memapahku masuk ke dalam hospital manakala choi jong hoon pula mencari doktor.
                Tanpa ku duga, aku bertemu dengan shin hye yang sedang diiring oleh dua orang polis. Tangannya di gari dari belakang sambil diikuti oleh wartawan-wartawan dari belakang.Aku mengalihkan pula pandanganku ke muka hongki.Dia menundukkan kepalanya takut dikecam oleh wartawan-wartawan tersebut.

“Yuri! Tengok ni muka yuri masuk paper, muka surat depan pulak tu! Wah…yuri dah top ar..” Gurau Seunghyun menceriakan suasana yang tegang sejak 2 hari yang lalu.Aku hanya tersenyum. Dah  dua hari aku tak dapat jumpa dengan lee hongki..kerana dia dan jonghoon terpaksa menguruskan gossip-gosip hongki dan park shin hye. Aku rindu kat dia.
“Yuri, janganlah masam macam ni..nanti hongki hyung datanglah..dia ada banyak hal lagi nak diuruskan. Don’t worry k?” Ujar lee jae jin yang sedang membaca surat khabar.Aku hanya mengangguk lalu menyambung tidur.

Aku tersedar dari tidur apabila terasa seperti ada orang mengucup kepalaku.
“Oppa..”
“Oppa kat sini sayang.. oppa rindu sangat dengan yuri..sangat-sangat…”
“Yuri pun sama..” Ujarku lalu bangun dari pembaringan.Aku memandang muka lee hong ki  yang tegang,tapi dia masih boleh tersenyum dihadapanku.
“Mesti penatkan?”Tanyaku lalu memeluknya. Di membalas pelukanku juga.
“Mestilah penat..tapi bila lihat muka yuri,hilang semua penat..ni pun oppa baru habis press conference..” Adunya. Aku menangis.Aku tak nak nangis ni! Tapi aku tak boleh berhenti..
“Kenapa yuri nangis?! Yuri sakit ke?” Tanyanya panik.
“Maafkan yuri..sebab yuri oppa susah macam ni..” Kataku dalam sendu.
“Oppa tak pernah rasa susah pun sayang..saranghae yuri..Yuri, boleh bangun tak?” Tanyanya.
“Boleh..kenapa?”
“Jom keluar kat balkoni tu..”
“Jom..”
                Perlahan-lahan aku berdiri.
                Kami berdiri di hadapan balkoni sambil memandang bintang-bintang yang berkelipan.
“Yuri..oppa tak pernah cintakan shin hye pun..dia sahaja yang perasan oppa sukakan dia..”
“Yuri tahu..yuri cintakan oppa..” Luahku. Kami saling berpandangan. Aku menghadiahkan senyuman yang paling manis untuknya. Manakala dia menghadiahkan satu ciuman untukku..~
“Saranghae, “ Ucapnya lee hong ki.

Main character lee hongki
heroin.. yuri snsd
park shin hye
jonghoon
seunghyun
minhwan
jaejin