the cool versus pretty~

6:54 PM ---
ThE cOoL vErSuS pRetTy~

“Wah unni!!! Banyak nyer hadiah unni dapat… hari-hari kalau macam ni… wah masyuk larh~” Ujar salah seorang junior di kelas ku..
‘ memang macam ni pown hari-hari~ ahhaaaahah!’ Desis hatiku.
“ Umm.. unni memang dah terbiase macam ni.. umm..by the way.. miyeo dah abis kerje ke?”
“ Miyeon still ade kerja sekolah ni…~”
“ Ouh… kalau camtu tak apalah… unni ajak kawan unni je lunch dengan unni…”
“ Tapi unni…. Unni mee sha ngan geng dia dah cakap nak lunch dengan unni..”
“Oh ye ke? Okaylah kalau macam tuh..” WAh~ wah …tiap-tiap hari mesti ade orang yang nak lunch dengan aku… dan tiap-tiap hari juga lah aku mendapat surat cinta… kiranyer aku adalah perempuan yang paling top dalam sekolah ni…heheh~ tapi popularity aku semakin  menurun sejak lee hongki masuk ke sekolah ni! huh! Dia telah merampas peminat perempuanku! Huh~! Aku benci dia!

Di sini aku disayangi oleh semua orang… termasuk cikgu-cikgu.. ahahaa~ bagi mereka aku ni dah lah cantik..peramah.. sopan..berkebolehan..pandai bersukan.. dan  pandai…~ Wah! Aku bangga ni! Eh! Aku terlupa.. baik aku ke bilik piano! Aku berjalan dengan pantasnya ke bilik piano… tiba-tiba aku terdengar seseorang sedang bermain piano di dalam bilik tersebut..Perlahan-lahan aku membuka pintu bilik tersebut..
“ Hongki?? Eyh! Awak buat apa kat cini hah?”
“ Ohh.. yu ri~ wasseo.. saja je nak test piano kegemaran awak…hahaa~”
“ Ya!  “
“ By the way.. yu ri.. awak nak jadi awek saye tak?” Tiba-tiba sahaja lee hongki menarikku dalam dakapnya dan mendongakkan mukaku supaya bertentang mata dengannya.. aku terkedu di situ.. hampir 30 saat aku tergamam di situ…
“ Hey! Lee hong ki..awak da terpikat dengan saye ke hah? Hahaha~” Akhirnya aku ada juga kekuatan untuk melawan lee hong ki yang masih tersenyum menatapku.. jarak antara mukaku dan dia hanya sejengkal sahaja.. bau minyak wanginya melekat di baju ku secara tidak langsung dan secara automatik nya… bau minyak wangi kami bercampur.. aku mulai mual.. tapi kerana egoku dan dia.. kami masing-masing tidak mahu berganjak dari tempat masing-masing..
“ Huh… kim yu ri.. kenape? Dah takut ke? Pucat je muka..”
“ Eyh.. bila masa… awak tuh asal tangan sejuk sangat? Berdebar-debar ke?”
“ cik kim yu ri.. come to ur sense… sebenarnya awak dah jatuh cinta dengan saye kan?”
“ Encik lee hongki… don’t you know what are you said just now… ke awak yang jatuh cinta dengan saye?” Aku dah tak boleh tahan ni… adoi… rase cam nak muntah kat baju dia pown ade gak..patotke aku muntah kat baju die je? Hhehehe~ boleh jugak…!
“ Lee hongki.. let go of me ..”
“ No way yu ri-ssi..”
“ I say.. let go of me…”
“ ive told you I don’t want..”
‘ Uwk..uwk..’
“ Ya… gwaenchana? Nak muntah ke?” dia segera menarikku ke tingkap yang berdekatan.. aku pun…
‘Uwweekk~’  Dia mengurut-urut belakangku..
“ Mianhaeyo.. chongmal mianhae..”
“ Gwaenchanayo…” Tanpa ku sedari.. tanganku sedang menggenggam  tangannya.. dia hanya tersenyum sambil memandang tangannya yang sedang digenggam olehku… oh! Malunye! Aku segera melepaskan tanganku..
“Here..” Dia menghulur sapu tangannya dan terus beredar dari situ.. aku tergamam.. ‘Wah..romantik jugak dia ni!... EH! Ape yang aku cakap ni?? oh~’

Hummpphh.. dia dah tau ape kelemahanku..huhhuh~ macam mana ni.. jatuh maruah… hampir seminggu aku mengelak dari bertemu dengannya.. aku menghantar sapu tangannya melalui pengawal peribadiku.. aku malu nak bertemu dengan dia ni..! Aigooo… Tapi.. semakin lama aku mengelak darinya semakin sakit hatiku ini… entah mengapa…  Aish… apa nak buat..
“ Yu ri… come tolong cikgu check kertas pekse ni..”
“ Oh… ne ~” Aku segera berlari anak ke meja guru..
          Hampir 7 kertas ku periksa.. tiba-tiba.. Aku terlihat nama lee hong ki di tertera di kertas soalan tersebut..aku segera menarik kertas tersebut dan menandanya..  ‘Wah.. pandainyer dia ni… huh… lagi pandai dari aku? Huh!’
“ Oh.. yu ri.. panggil lee hongki sekejap.. cikgu nak jumpa dia… “
“ Ha? Oh okay… kejap ya?”
“ Okay…kamsahamnida..”
“ Ne…”

‘Adoi…. Malu nyer… dah lah aku nak ngelak dari dia..’ Aku segera berjalan ke kelas nya….
“ Anyeonghaseyo.. maaf ganggu…”
“ Oh! Yu ri.. ! come here…~! “ Panggil ketua kelasnya,, jang keun suk..
“ Ne…”
“ So…whats brought you here my dear..”
“ Umm.. sunbae,,, cikgu lee ja.. nak jumpa sunbae hongki…”
“ Oh,, wait Ill call him..”
“ Okay..” Hatiku tiba-tiba sahaja berdebar-debar..!
“ Eh~ yu ri-ssi..  “
“  ne hongki sunbae… umm.. please come with me…”
“ Oh by the way yu ri~ can you go out with me this Sunday?” Tanya jang keun suk kepadaku..
“ Oh.. keun suk.. yu ri nI tak keluar dengan lelaki yang dia tak berapa kenal lah..kan yu ri-ssi??”tiba-tiba sahaja lee hongki menjawab soalan yang sepatutnya dijawab olehku.
“who said lee hongki sunbae? Sure geun suk oppa.. this Sunday 11 o’clock k?” Aku sengaja menerima permintaan geun suk hanya semata-mata untuk men’jelez’kan hongki..heheh~ tapi dia akan jelez ke?
“ Yes! Okayh dear.. this Sunday k?”
“ Oppa?  Awak panggil dia oppa? Huh! Don’t ever call him like that again arrana??” Lee hong ki sempat warning aku kerana memanggil geun suk ‘oppa’
“ waeyo oppa?”
“ Hah! Macam tu lah… panggil saye je oppa ! aracchi??? Yang laen tuh panggil sunbae je…” Serta merta lee hong ki tersenyum apabila aku memanggilnya oppa.. suke die~
“iyelah….~”
“ thanks sayang~! “ Chupp! Lee hongki mengucup pipiku…! Arhhh! Apa dia dah buat ni…huhhuh~ malunye! Tapi suke..heheh~
“ oppa!”
“ Okayh… okayh mianhaeyo..” Apabila dia buat muke cute..tak jadik aku nak marah dia… ahahha!Akhirnye sampai jugak ke kelas..! aku segera mengambil tempat dan berpura-pura membaca buku…padahal aku sedang memerhatikannya…hehehe~!

(Sunday)
“  Anyeong op…”’ Oppa?  Awak panggil dia oppa? Huh! Don’t ever call him like that again arrana??’ terngiang-ngiang kata-kata lee hongki tempoh hari..
“ Anyeong sunbae…~!”
“ Eh… yu ri! Wasseo~ palli nawa…~” Aku ditarik oleh geunsuk masuk kedalam keretanya… tanpa kusedari aku seseorang sedang memerhatikanku..
“ Sunbae  nak p mana hari ni?”
“ Sunbae nak bawak yu ri pergi banyak tempat ari ni…first of all kite p makan dulu kayh? Kite makan makanan arab kat itaewon k?”
“ Oh..okayh…”

“ Wah! Sunbae! Hari ni yu ri happy sangat…gomawo~”
“ Ne.. gwaenchanayo… tapi ada satu tempat lagi sunbae nak bawak yu ri… jom…tapi yu ri jangan sangsi dengan sunbae taw? Arachi?”
“ Sangsi ?” Aku segera mengekori sunbae geun suk masuk ke dalam kereta…  kami berhenti di hadapan sebuah hotel 5 bintang. .. ‘Patutlah dia kate jangan sangsi..’ desis hatiku..
“ Jom…”
“ Oh okay..”
“sunbae sewa bilik ke?”
“ yup…and dinner sekali… “
“ Oh.okay…”
“ jom~”
“ ne”
… kami berbual tentang pelbagai benda… hampir satu jam kami disitu.. aku sungguh gembira kerana geun suk amat romantic ni!
“ wah~ sunbae ni memang baik lah…”
“ Hhahaa~ ye ker? “
“ Umm~ yelah…”
“ So… kite mula sekarang lah…”
“ Mula apa?”  Tiba – tiba sahaja  sunbae geunsuk menarik mukaku menatap matanya.. nak ikutkan ni dah kali yang kedua dah ni.. tapi yang peliknya aku ngan dia tak ada feeling ni!
“ Yuri-ssi.. mari kita bercinta sahajalah..”
“ Apa yang sunbae cakap ni? huh?”
“ Jom kita  couple..”
“ tapi saya tak sukakan sunbae  ler..”
“ No I don’t care whether you like  me or not.. I just want us to be a couple…”
“ Sorry sunbae I cant.. im so sorry,…”
“ Shut up!”
‘pang…!!’ apa! Dia??? Huh!!! Tak boleh jadi ni!
“ Hey! Kau ni kan orang dah tak nak tuh dah le …yang nak pakse ni apasal hah?””
‘pang!’ sekali lagi dia menamparku…woh! Bergegar kepalaku! Serta merta mulutku mati . dia memakiku dengan pelbagai perkataan yang tidak sepatutnya dikeluarkan… seperti ‘bohsia’
Setelah puas mengutukku dia mengambil kotnya dan keluar dari bilik hotel tersebut meninggalkan aku yang sedang teresak-esak menangis… aku tak nak nangis ni.. tapi aku tak boleh berhenti kerana pipiku sakit sangat ni! huh! Selain tuh… hari ni aku tak sangka maruahku dipijak-pijak oleh seorang sunbae yang ku sangka baik lah konon….!

(pada masa yang sama..)
“ Eyh! Asal dak yu ri tak kuar-kuar lagi ni… ! risau aku ler..! tapi aku yakin dak geun suk tuh bukan orang yang suka amek kesempatan… tak mungkin dia apa-apakan yuri..adoi… perluke aku masuk? Tunggu lagi 5 minit lah… eyh tak boleh jadi ni.. aku kene masuk jugak…” Lee hongki segera menerpa ke arah pintu  hotel tersebut,..
 “ Yuri~!” Tiba-tiba sahaja kedengaran suara hongki kat sini..aisshhh~ aku dah giler ke?
“Yuri…gwaenchana?” Woh ni bukan mimpi lorh! Die betol-betol datang…!!
“oppa??”
“ hey.. hey…kenape nanges ni? ha? Asal pipi ni merah semacam je?” Tanyanya risau berbaur pujukan..
“ Oppa…” Aku tak boleh cakap apa-apa ni…aku just perlukan someone di samping ku…~ dia menarikku perlahan-lahan kedalam dakapannya.. who…tenang sekali.. ==”

“humph…ape yang dia buat kat yu ri agaknye ekk? Mesti something yang tak baik…mungkinkah?.... eh! Tak mmungkin… ke….? Eh tak kanler! Aigooo! Pein aku ler~” Rungut hongki sendirian… tiba-tiba geun suk datang menghampiri.Lalu berbisik ditelinga lee hongki…
“ Die hebat sangat malam tadi…~ haha…!”
“ Ya!! Jang geun suk! Ape yang kau da buat dengan dia hah????”
“ You knew the answer…”
“ Do!!!...”
‘Buk!!!’
“ Jangan pernah kau sentuh dia lagi! “
“ Huh~ lee hong ki! You like her so much…? Then kau hanya dapat bekas aku..” Lee hong ki hilang sabar lalu memijak geunsuk sekuat hati hinggalah semua rakan-rakannya menghalangnya..

          Masuk-masuk sahaja dalam kelas .. semua memandangku dengan pandangan yang amat tajam…seolah-olah membenciku… tiada lagi sapaan untukku setiap pagi… hatiku dapat merasakan sesuatu akan berlaku hari ini..
“ Hey bohsia..~! morning~! “
“ Mwo..mworagoyo?!” Tanyaku kembali apabila terdengar seseorang menyapaku dengan perkataan bohsia…
“ne~! bohsia ! dengar cerite kau tuh dah tidur dengan geunsuk oppa… aisshh… entah berapa laki yang kau dah layan hah?”
“ Hey! Aku tak perah tidur dengan mana-mana laki lah!”
“ Geunsuk oppa sendiri yang cakap kat principal kat sini…kau tak dengar cerita ke? Oh kau ingat kali ni kau boleh lepas ke? Kantoi~!” Baru inginku mempertahankan diri..
“ KIM YURI! Sila datang ke bilik disiplin sekarang..!”  namaku dipaggil? Adoi mati aku!

“ Kami memutuskan untuk menghukum kamu dengan merotan kamu 10 sebatan sebagai hukuman kerana memalukan sekolah!” Ujar salah seorang guru disiplin disitu,,, aku dah puas menerangkan perkara yang sebenar ni! tapi mereka langsung tak nak percaya! Mereka hanya percaya kepada jantan tak guna tuh! Nak tak nak aku terpaksa terima hukuman tersebut…jatuh maruahku! Huhuuuhhhh!
“ Yuri-ahh.. mianhaeyo… cikgu terpaksa!..”
‘ZAappp….! ‘
“ Ahhhhh….!”
“ 1!!” Jerit cikgu tersebut.. aku seperti tidak bermaya untuk berdiri setelah dirotan buat pertama kali… nines to go…
“ HhAHAHHAHhah! Serve you rite!” Kedengaran suara-suara sumbang mengutuk-ngutukku…

Sementara waktu..
“hahhaha! Padan muka yu ri.. siapa suruh dia menyundal…~kan dah kene rotan dikhalayak ramai…”
“ Mwo? Yu ri? Rotan?? Kat mane??”
“ Oppa… tak payah tahulah… bukan penting pun..”
“ Oppa..tanya kat mana!?”
“ De..kat padang sekolah…”



“ Cikgu stop!” Jerit lee hongki dari jauh… aku sudah hampir tidak sedarkan diri kerana terlalu sakit.. tapi aku tahu lee hongki sedang cuba membantuku…
“ cikgu… biar saya saja yang gantikan yuri.. please cikgu…”
“ Umm baiklah,.. cikgu pun tak sanggup nak pukul yu ri ni… tapi apa cikgu nak buat …ini arahan…”
“ Thanks cikgu..”
“ o0Uhhh! Oppa! Jangan! Nanti oppa cedera ni..!!” Terjerit-jerit peminat lee hong ki membangkang tindakan lee hongki…. Aku speechless melihat lee hongki yang begitu caring…
‘Zapppp!’
“ Huk..!”
“4”
‘zappp…!’
“5”
‘zappp!’
“ 6!” Aku dibiarkan di tepi kerusi sendirian… tiada siapa ingin membantuku… aku dah tak boleh bangun ni.. pinggangku sakit sangat setelah dirotan…
“ 10!” Akhirnya tamat juga hukuman nya… aku kasihan dengan lee hongki yang sedang menngurut-urut pinggangnya.. berpeluh-peluh dia! 
“ Oppa… wae…? Kenapa oppa nak gantikan yu ri.. huh?”
“ Yuri… oppa tak sanggup nengok yuri sakit ni..gwaenchanayo… “ Dia datang kearahku lalu mengendongku keluar dari sekolah…
“ Oppa…~ pinggang oppa..turunkan yu ri…
“ kalau oppa turunkan yu ri.. yuri boleh jalan ke? Don’t worry… im alrite…”
          Dia membawaku pulang dengan keretanya… sampai sahaja dirumahku..Pengawal-pengawal peribadiku memapah aku dah dia masuk.. aku terus dibawa ke bilikku.. masuk-masuk sahaja aku terus merebahkan diri di atas katil…
“ Butler jeong… hongki mane?”
“ Oh.. cik muda.. dia dah pengsan ni.. jadi kami tempatkan dia kat bilik tetamu dan saya telah panggil doktor..”
“Mwo?? Pengsan?? Hummphh~ butler jeong.. saye nak awak cari bukti yang membuktikan saye tak bersalah.. korang boleh pukul jang keun suk sehingga dia mengaku… tolong saya kayh?”
“Ne! arasseyo ..” Kali ni aku tak boleh lepaskan dia! Humph! Dia takkan terlepas…

“ Hongki oppa.. chongmal mianheyo…” Ucapku sambil menatap wajah lee hongki yang sedang tidur .. Aku serba salah ni..! aku akan pastikan geunsuk takkan terlepas..!Sampai demam dia … mesti sakit sangat..
“ Butler jeong.. suruh orang untuk kemas baju-baju saya..and tolong daftarkan saya kat sekolah elit di London… its time to meet omma appa… saye akan berangkat setelah semua ni selesai.. ohh satu lagi… sediakan kereta,,, saya nak ke sekolah… “
“ Ne.. ! Umm… cik muda.. kami ade berita terbaru,. Kami dah berjaya buat jang keun suk mengaku… “
“Great… pastikan dia ada bersama dengan saya kayh..? saya nak dia mengaku hari ini..”

“ now! Its up to you all to believe me or not! Im done here! Jalga chinggu..!” ucapku setelah jang keun suk mengaku kesalahannya.. dan semua yang berlaku adalah rekaannya sahaja… aku bergegas ke lapangan terbang .. aku akan berangkat ke London.. dan aku tak akan pulang ke sini lagi..
‘SHUUUUUU~!!’ (Kapal terbang berlepas..)
“jalga oppa…” Aku sempat menghantar mesej ke lee hongki.. walaupun perit untuk meninggalkan nya… ahh! Apa-apa sahajalah…~


(2 Months later..)
“ AIshhh.. rindunyer kat dia…” ucapku perlahan..
“ Rindu kat sape tuh??”
“ Aishh.. sampai terngiang-ngiang suare dia.. aku rase aku dah giler lorh..”
“ Ni bukan khayalan ler! “
“ Haha.. so funny ~ aku dengar dia lagi…ceh~”
“ Budak ni…”
‘Chupp!’ tiba-tiba dia mengucup pipiku… baruku sedar ini bukan khayalan~!
“ Oppa! Bogoshipda…”
“ Ne… tu lah,.. sape suruh tinggalkan oppa… penat oppa cari aw..”
“ Oppa.. mianheyo..~”
“ Arasso.. gwaenchana..”
“ Oppa saranghaeyo..”
“ Ne.. saranghae “ Kami saling berpandangan lalu,, aishhh! Paham2 jer lah..` heheheh!~
“ the cool vs pretty… of course lah the cool yang menang!”
“ Eh! Perasan je… pretty lah yang menang deh~”
“ Melawan lagi? Cium lagi kang ~”
“ Okayh2..~”
          Woh! Aku tak sangka orang yang aku anggap rival dulu kini menjadi orang paling aku cinte~ heheh! Oh! Oh! Oh! Oh! Oppareul saranghae~ 
as lee hongki~ (main character )
as yuri(heroin) real name : seungyeon from kara~
as jang keun suk ...
as miyeon..real name : jiyoung from kara~

0 comments: