opppss... ! oppa saranghae~

3:39 AM ---
Opppss! Oppa, saranghae!!

“yui, ada budak baru masuk sekolah ni”Repot Jay kepadaku.
“Sape?”Tanyaku kembali.
“Aku tak tahu nama penuh dia..yang pastinya nama dia hongki.”Terang  Jay.Aku hanya mengangguk tanda memahami.
“Tapi ada something yang peliklah dengan dia ni..”Adu Jay lagi.
“Apa yang peliknya?”
“Tak de ar,muka dia macam familiar sangat dengan someone,tapi aku tak tahu siapa..”
“Apalagi,serahlah pada yang pakar..”Jawabku lalu menoleh kearah Injoon yang sedang leka menyiapkan folionya.Jay hanya mengangguk setuju seraya tersenyum.

                 Namaku Haruhi yui.Aku berumur   17 tahun dan bersekolah disekolah kepunyaan keluargaku.Disekolah  personalitiku akan berubah menjadi sangat berbeza berbanding personaliti ku apabila berada dirumah.Aku benci dilayan seperti pewaris harta dan bukannya seperti gadis yang sedang membesar! Sampailah suatu hari aku bertemu dengan Jay dan Injoon.Dengan adanya merekalah membuatkanku merasa yang aku ni tidak keseeorangan.
“Cik boleh saya Tanya,di mana kelas 5bc?”Hampir pengsan aku kerana terkejut.Aku mengurut-ngurut dadaku lalu menunjuk arah kelas yang dicari.Aku sempat memerhati muka jejaka yang berada dihadapanku,kenapa cute sangat?Even dia Nampak macam skema,tapi muka dia sweetlah!
“Thanks..”Jawabnya sepatah.Aku hanya mengganguk.
“Tak nak perkenalkan diri kat senior ke?”Tanyaku sengaja ingin mengetahui namanya.
“OH,sorry, Nama saya  lee hongki.Sila beri tunjuk ajar.
“Hmm..awak boleh blah..”Jawabku lalu berpaling.’kyaa!!aku dah tahu nama dia!hongki? rupanya seperti first love aku.Ahh!tak mungkinlah dari paras rupa langsung tak sama’

“Saya dah balik..”Ucapku kepada butler Jang lalu naik kebilikku.
“Nanti cik muda, malam ni cik ada  janji temu dengan Encik Kang..Arahan tuan besar.Tuan arahkan supaya cik tandatangan kontrak.”Terang Butler Jang.
“Hmm..bagi  saya rehat sekejap.”
“Baiklah..”

Aku mengenakan anting-anting bagi sentuhan terakhirku sebelum keluar berjumpa dengan klien bapaku.Seperti yang aku terangkan dirumah aku akan berubah seperti pewaris dan bukannya manusia. Apa nak buat terima sahajalah.
“Saya drive sendiri,,beri saya alamatnya ”Arahku.

‘Oh disinilah  papa selalu jumpa klien’ Bisik hatiku lalu melangkah masuk kedalam hotel 5 bintang.
“Encik kang?”Tanyaku kepada Encik Kang.
“I guess ni mesti  anak Tuan Lee,am I right?”Jawabnya.Aku hanya menggangguk sambil tersenyum.
“God! You are so beautiful !”Pujinya.
“Hmm, dimana kontrak yang perlu sya tandatangan?im in rush actually..”Aku memberi alasan supaya dia tidak memanjang-manjangkan cerita.Seraya dia menghulurkan  kontrak kepadaku.Aku segera membaca sekilas lalu menurunkan tandatanganku diatas kontrak tersebut.Laluku meminta diri.
Keluar sahaja dari hotel tersebut aku lihat keretaku sudah ditunda kerata parking salah tempat!haizzz! kenapa jadi macam ni?!Aku terpaksa berjalan kaki keperhentian bas kerana hujan sudah turun setitik demi setitik.
“Hai,nak pergi mana ni?takkan seorang kot?”Tanya seorang lelaki daripada 5 orang lelaki yang mengelingiku,serentak hujan pun turun dengan lebatnya.Aku mulai takut apabila disentuh oleh mereka seorang  demi seorang.Baru inginku menjerit,tiba-tiba seorang  lelaki memukul  lelaki yang mengacauku dari belakang,seraya mereka lari lintang pukang.Tiba-tiba mataku menjadi kabur,aku tidak ingat apa-apa lagi kecuali suara lelaki memanggil-manggil namaku.Tapi siapa dia?


Sedar-sedar aku sudah berada dikamar yang tidakku kenali.
“Awak ok tak?”Tanya  pemuda yang tidakku kenali sambil menghulurkan secawan kopi kepadaku.
“Siapa kau??”
“Kita baru jumpa pagi tadi,awak lupa?”
“Hongki?”tanyaku.
“yup”
“Awak ada cedera tak?”Tanyanya sambil membelek-belek tanganku.
“Saya ok..just pening sedikit..”
“Jangan pernah awak berjalan seorang diri lagi ni! Awak buat saya risau..”
“Sorry,”Entah kenapa hatiku bagai mahu meletup sekarang apabila memandang wajahnya yang tidak dapat aku nafikan hampir seiras dengan  wonbin oppa,first loveku.
“Awak tidurlah dulu,nanti esok saya hantar awak balik.ohh jangan lupa tukar baju sebelum tidur..kalau tak awak boleh jatuh sakit ni..saya dah sediakan baju awak kat tepi bathroom..Sorry kalau terbesar..sebab saya kasi awak baju  saya..hehe”terang lee hongki lalu membiarkan aku sendirian dalam biliknya.
“Kenapa boleh begitu serupa dengan oppa?tinggal kulit oppa tidak secerah dia..”Bisikku sendirian.sambil menatap gambar yang ku simpan didalam bajuku.

“Cik muda!kenapa tidak pulang semalam?saya dah kerahkan semua butler  cari cik.”Ujar Butler Jang.
“Saya ok..Thanks to Encik ni..”Jawabku seraya menuju ke bilikku.”By the way,hongki,nanti saya pulangkan baju awak kat sekolah.”Pesanku kepada lee hongki

(Situasi : Apartment Leehongki)
“Dia tu comel sangatlah..Aku rasa aku dah terjatuh cinta dengan  dia lahh..”Ujar leehongki sambil melabuhkan punggungnya diatas katil”Eh apa ni?”Ujarnya sambil menatap gambar Yui bersama abangnya,lee wonbin sedang tersenyum.

(situasi : Sekolah menengah sungligo)
Ting,ting,ting…Kedengaran bunyi seseorang bermain piano didalam bilik musik yang lama tidak digunakan setelah bapaku membina bilik musik yang lebih canggih.
“Siapa tu?”Ucapku setelah memasuki bilik musik tersebut.
“My baby you ,youre the reason I could fly…”
“Hongki?”Panggilku.
“because of you…Yui?”Ujar Hongki sambil memandang wajahku.
“Kenapa ni?”Tanyaku kepada hongki setelah melihat matanya merah.
“Saya sangat sedih…”Ujarnya lalu rebah dikakiku.
“Hongki!kenapa ni??bangunlah!jangan takutkan saya!”
“hati saya sakit sangat…sakit sangat..”Adunya sambil memegang dadanya.aku semakin panik.Aku sempat meraba kepalanya,panas sangat ni!Tanpa membuang masa,aku memapahnya masuk kedalam keretaku.Nasib baik harini aku drive sendiri.
“Kenapa ni?”Tanya Jay dan injoon serentak.
“Aku tak tahu..nasib baik korang ada,cepat tolong aku bawa hongki ni pergi kat kereta aku.”Pintaku.
“Hongki oppa!kenapa ni??..Hey perempuan!kau yang buat oppa macam ni ey?tak guna kau!”Jerit seorang gadis kepadaku seraya melayangkan tangannya kepadaku.Belum sempat dia menamparku tangannya ditarik kuat sehingga terjatuh oleh leehongki.
“Jangan..sentuh..dia..uhuk,uhuk”Sempat dia memberi amaran kepada gadis tersebut yang sedang teresak-esak menangis.
“Kau ok ak ni?”Tanya Injoon.
“Aku ok..”Jawabku seraya aku membuang pandang kearah leehongki yang sedang dipapah oleh rakan-rakanku.Buat seketika,dia mengingatkanku kepada wonbin oppa.Aku rasa aku dah jatuh cin..Ahh tak mungkin!Dia takkan nak dengan orang macam aku..Sedarlah sedikit Yui!
“Biar aku drive,korang follow kat belakang.”Arahku kepada injoon dan jay.Mereka hanya mengangguk.

 “Yui?”Ucap Hongki sambil meraba kepalanya yang sedang dituam.
“Kenapa awak jadi macam ni?saya risau tahu tak??”Marahku.
“Maafkan saya..”
“Saya taknak awak minta maaf dengan saya!!saya nak awak terangkan apa yang dah jadi sebenarnya!”
“Saya tak boleh cakap..”
“Kenapa?saya ingatkan kita ni kawan..”
“Awak hanya anggap saya kawan sahajakah?Baiklah..Sebenarnya,Lee wonbin adalah abang saya..saya tahu hati awak hanya pada abang saya..saya tak boleh terima ni!kenapa abang saya?dalam pada masa yang sama saya dah jatuh cinta dengan awak..saya tahu awak tak akan pernah pandang saya sebab dalam hati awak Cuma ada hyung saya sahaja!”Adu lee hong ki.
“Hongki..saya ingat awak tiada perasaan yang sama dengan saya..saya..saya pun cintakan awak!”Luahku serta merta air mataku membasahi pipiku.Rupanya dia adalah adik wonbin oppa..
“Yui!”Jeritnya lalu memelukku erat..aku dapat dengar degupan jantungnya..sama seperti abangnya.Aku tersenyum sendirian.
“Kenapa senyum?Mulai hari ini saya nak awak panggil saya oppa!arasso?”
“Fahamlah saya..oppa!”
“Hmm?”
“Saranghae!”
(KOREA DICTIONARY)
-oppa = abang
-saranghae= I luv you
-hyung = abang
-arasso = faham tak ?















WATAK-WATAK

Watak utama
Nama : Lee hongki (Ft island)
Sebagai : Lee Hongki.
( Adik kepada Lee wonbin. Pelajar baru di sekolah menengah sungligo.Suka memasak dan mempunyai personality yang dapat mencairkan hati wanita iaitu, romantik,Periang dan suka memikirkan perkara yang remeh-temeh.)

Nama : Jang geun suk
Sebagai : Lee wonbin
(Teman lelaki kepada haruhi yui dan telah meninggal dunia dalam suatu kemalangan.Abang kepada leehongki. Seorang yang penyayang)


Nama :Jay (dae guk nam ah/ dn-a)
Sebagai : Jay
(kawan baik kepada injoon dan haruhi yui.Berasal dari keluarga bangsawan.Seorang yang cerewet tetepi mempunyai hati yang mulia serta suka akan  barang-barang yang cute )

Nama : Injun (Dae guk nam ah/ dn-a)
Sebagai : Injoon
(Kawan baik kepada Haruhi yui dan jay.Berasal dari keluarga yang kaya tetapi mempunyai tabiat yang pelik iaitu suka menyiasat latar belakang junior yang baru masuk ke sekolah sungligo high.Ceria dan baik hati,serta suka menolong orang dalam kesusahan.)


Watak utama
 Nama : Kim taeyeon
Sebagai : Haruhi yui.
(Teman perempuan kepada Lee hongki.Pernah couple dengan lee wonbin.Suka menegakkan kebenaran.Tidak suka melihat orang lain cedera sebelum dirinya.Waris kepada seorang keluarga bangsawan.Suka dilayan seperti orang dewasa dan bukan kanak-kanak.Matang tetapi kadang kala kebudak-budakkan.)