me lurve~

3:34 AM ---

                                        Me LuRvE

                Namaku Kim seung yeon.Aku dilahirkan dalam sebuah keluarga yang sederhana.Buat masa sekarang ni aku amat menghargai hidupku hinggalah aku bertemu dengan seorang  perempuan yang amat aku benci!Kerana dialah,aku dipandang serong oleh rakan sekelasku kerana dituduh mencuri telefon bimbitnya!Tapi aku tak curi ni!!
“Woi!berangan lak kau!”Tiba-tiba song miyeon menjerit di tepi telingaku.Aku  memandangnya tidak puas hati.
“Aku  nak kau ambil beg ni and bawa masuk dalam kereta aku!faham!?”Jeritnya lagi.Dialah perempuan yang aku maksudkan.Setelah kejadian itu berlaku,dia kata padaku bahawa dia akan memburukkan lagi reputasi aku di sekolah jika aku tidak mengikut  arahannya.Aishh, apa nak buat,ikut je lah..Aku nak melawan tapi aku tak mampu,kerana ayahnya adalah  pengetua disini.Jika aku membantah sahaja arahannya,dia mungkin akan menyuruh bapanya  membuangku dari sekolah ini..
“Woi! Kau ni pekak ke apa?!”Song miyeon lagi.Aku segera  membawa beg yang dimaksudkan ke keretanya.Tiba-tiba aku merasa seperti seseorang sedang memerhatiku dari jauh,tetapi ia mungkin perasaan aku je kot..


“ Akhirnya, siap pun..” Ujarku sambil menatap lukisanku.Aku amat berbangga kerana aku dikurniakan bakat dalam melukis.Dan apabila aku merasa sedih,aku akan memenuhkan masa dengan melukis.Selain melukis,aku juga  pandai dalam menyanyi ni!
“Modu da geotjimaliya da geotjimaliya,noreul saranghae da geotjimaliya..geutorok apeunge haeseo nal nal seulpunge hesseo,ulreogo gan sarangijanha…oppss!!dah pukul 6!nanti bas dah tak ada!” Ujarku lalu bergegas  keluar dari bilik lukisan tersebut melalui pintu belakang.
“Macam mane niey!bas dah gerak!”Aku melihat  langit mulai mendung. ‘pikir seungyeon!macam mana ni?’…Aku tahu!apalagi call lah papa!’tiba-tiba sahaja idea menjengah mindaku.
“Hello papa, boleh ambil seungyeon kat sini tak?”
“Seungyeon,papa tak boleh ambil ni..sebab mama dengan papa kena keluar bekerja dekat Busan..Sorry tak beritahu awal..kami dah gerak pun..papa dah tinggalkan kunci kat depan pintu.Nanti papa poskan duit poket. One more thing,maybe kali ni kitorang lama kat busan maybe 2 bulan..take care tau...”Terang bapaku dalam keadaan tergesa-gesa.
“Tapi pa….”Belum sempat aku berkata apa-apa,ayahku telah letak ganggang telefon terlebih dahulu. Apa nak buat,jalanlah kaki balik rumah.
Tiba-tiba ada seseorang memegang bahuku! Aku ingatkan perogol bersiri,tanpa memikir panjang,aku terus menendang lelaki tersebut  ‘punya’ seraya berlari sekuat hati.
“Nanti seungyeon! “Jeritnya dalam keadaan melutut  sambil menahan kesakitan.
“Aku berpaling lalu memandang empunya suara.’Ki Bum oppa?Oh my god apa aku dah buat ni??’ Aku segera mendapatkannya.
“Sorry!! Tak sengaja..”
“Kenapa tendang saya ni? Awak tahu tak sakit? Adoi~~”
“Sorry sunbae-nim..tak sengaja!”
“Nasib baik saya suka kat awak..kalau tak dah lama saya mengamuk tahu tak?”
“Aigoo..Sunbae, Cik miyeon nak campak mana?”Aku merasa happy bila dia cakap dia suka kat aku..tapi aku akan sakit hati apabila dia  bermesra dengan perempuan tu! So baik aku pendamkan sahaja perasaan aku yang satu ni.
“Saya tak anggap pun dia tu awek saya, dia yang mengaku sendiri ok?saya just anggap dia macam adik je.” Ucap ki bum sambil membersihkan lututnya yang kotor kerana melutut sebentar tadi.
“Oh yeke? Suka hatilah nak cakap apa..saya balik dulu k?”
“Eh!nanti dulu awak balik naik apa?nak saya temankan tak?”Pelawanya.
“No thanks.”
“Nanti..awak dan saya akan ditugaskan buat laporan diluar hujung minggu ni kan? So mulai esok..kita akan busy ni..”
“OK..see you tomorrow then..”Ucapku lalu berjalan balik.

“Morning! Ok, hari ni awak kena tolong saya kemas stor fail and tolong saya cari fail untuk projek kita ni.” Ujarnya lalu menarik tanganku.Aku ingin menarik tanganku,tetapi pegangannya semakin kejap.Aku hanya tersenyum lalu memerhatikan mukanya yang begitu perfect bagiku.Tiba-tiba Song miyeon menyadung kakiku.Jika  tidak disambut oleh KI bum, dah lama mukaku mencium lantai.Kami saling berpandangan serentak jantung berdegup kencang.Aku memalingkan muka lalu bangun dari pelukannya.
“Awak ok tak?”Tanyanya.
“Saya ok..thanks..”Aku sempat melihat Song miyeon  memberi amaran kepadaku.”Kau akan terima padahnya kerana merampas dia dari aku!”ucapnya.
(Didalam bilik fail )
“Seungyeon,Angkatkan fail yang paling atas tu..kat sana tu ada tangga kecil.”Arah kibum.
“Yang ni eh? Warna kuni…Ahh!!”Jeritku apabila ada seekor tikus masuk kedalam baju ku seraya aku hilang kawalan dan jatuh..kebetulan Kibum berlari ke arahku..aku pula jatuh dari atas tangga dia sempat mendakapku..Fuh nasib baik..
Baru aku perasan bajuku terkoyak bahagian perut.Aku perasan dia asyik memandang kearah itu..Dia menarikku rapat kearah dadanya lalu menciumku..yang peliknya aku hanya mendiamkan..
“Saranghae..”ucapnya kepadaku.
“choahae,oppa”Hanya itu sahaja aku mampu katakan ketika itu.
Sebelum keluar dari bilik fail..Dia membuka blazernya lalu disarungkan kebadanku untuk menutup koyak di bajuku..bahagianya…hahahaha!~

Aku memakai pakaian ringkas sahaja hari ni,kerana ingin keluar dengan ki bum oppa..Kalau tak kerana projek sekolah ni,jangan harap aku dapat keluar  dengannya.Ini peluang baik!Best nyer smalam…kyaa!~~ Pada masa yang sama,aku bimbang pasal ugutan Song miyeon..Aissshh macam mana ni??

“Hai!”Ucapnya.
“Hai..”
“Kita ada 3 jam sebelum kita mulakan kerja..apa kata kita pergi makan nak?”
“Jom!”

“Seungyeon..”
“Hmm?Kenapa oppa?”
“Kita bercinta sahajalah!”
“Uhukk!Uhukk!!”Tersedak aku mendengar perkataan yang baru diluahkan kibum tadi.
“Eh,,eh,,..ok tak ni?nah minum air ni..”Ujar kibum cemas sambil menuangkan air ke dalam gelasku.
“Gulp,gulp..”
“Minumlah perlahan-lahan nanti tersedak lagi..”
“Apa Oppa cakap tadi?”
“Oppa cakap..kita bercinta sajalah..Macam mana?boleh tak?”
“Mestilah ok!” Ucapku lalu mencium pipinya.Dia hanya tersenyum lalu menggemgam erat tanganku.

Aku dapat lihat betapa happynya dia apabila aku menerimanya menjadi kekasihku.Sepanjang hari dia asyik tersenyum sahaja.
“Dengar tak apa oppa cakap ni?”
“Apa dia? Sorry tak dengar haha!”
“Oppa cakap..jangan lupa kunci pintu..apa-apa hal call oppa k? Pesannya.
“Ok..Goodnite!Take care..”
Aku berpaling kebelakang sambil mengeluarkan kunci dari dalam poketku. Tiba-tiba kedengaran bunyi tembakan,aku perlahan-lahan memandang pinggangku yang sudah berlumuran darah.Serta-merta pandanganku menjadi gelap-gelita.Badanku tiba-tiba menjadi  kebas.Aku hanya mampu menggerakkan mata sahaja.
“Seungyeon!Kenapa ni?!”Tanya kibum cemas sambil mengoyakkan bajunya untuk menutup luka dipinggangku.
“Oppa…sakit sangat ni!”Aduku.
Dia membawa aku masuk kedalam rumahku lalu membaringkan aku diatas sofa.
“Jangan gerak..kat mana first aid?”
“Dekat…da..pur..”Aku melihat dia berlari kedapur.Aku merasa sangat mengantuk.Mungkin banyak darah yang keluar.Air mata membasahi mataku kerana menahan kesakitan.
Dia keluar dari dapur dengan membawa beberapa helai kain,peti keselamatan,air dan tisu.
“Jangan tidur!”Pesannya kepadaku lalu membersihkan darah disekitar luka.
“Saya mengantuk ni..”
“Jangan tidur…ok,ok kita berbual k?”
“Hmm..”
“Bila mula-mula seungyeon suka oppa?”
“Masa jumpa oppa dengan miyeon..”
“Oppa ni first love seungyeon ke?”
“Yup..”
“Seungyeon tahan sikit k? maybe menyakitkan..”ujarnya lalu menarik peluru keluar.
“Ahh!!”Jeritku seraya pengsan.
“Seungyeon!”

“Oppa?” Ujarku apabila memandang kibum yang sedang tidur sambil duduk.Aku melihat matanya yang basah..Mesti dia menangis ni..Aku mengalihkan pandangan kearah sebungkus plastik yang mengandungi tisu dan kain yang berlumuran dengan darah seraya aku memandang lukaku yang dibalut kemas oleh kibum.
“Seungyeon,dah bangun? Kejap ey ,oppa buat breakfast..”Ucapnya lalu berjalan pantas ke dapur.

Dia menyediakan  bubur ayam untukku.Tak sangka dia pandai memasak.
“Oppa rasa oppa tahu siapa yang buat semua ni..”
“Miyeon  yang buat..”
“Oppa tak kan lepaskan dia kali ni!”
“Dahlah..Saya dah ok pun kan?tak payah nak balas dendam..biarkan je dia hanyut dengan dunia dia sendiri..”
“Tapi..”
“Oppa..Saya tak suka lah oppa macam ni..Cukuplah apa yang dia dah buat kat saya..oppa kena tahu satu ni.. oppa,neol saranghae..”
“Seungyeon..oppa akan lindungi awak untuk selama-lamanya..ingat tu..”Ujarnya lalu mengucup dahiku.
“Saya faham..”
Pada saat ni aku merasa sangat bahagia.Kyaa!! akhirnya aku dapat juga bersama orang yang ku cintai…
“Umm, Seungyeon tunggu sini ey,,oppa  nak keluar sekejap.”
“Oppa nak pergi mana? Janganlah pergi..Saya takut ni..”Rengekku.Aku tahu yang dia akan buat perhitungan akhir dengan Miyeon.
“Oppa pergi sekejap sahaja sayang..”
“Tapi..”
“Bye..call oppa tau kalau apa-apa jadi”Pesannya..Dalam keadaan begini susah bagiku untuk menghalangnya dari pergi.Harap tiada apa-apa yang akan berlaku.
“Take care..” Hanya itu sahaja yang dapat aku ucapkan ketika ini.Dia tersenyum lalu keluar dari rumahku.kedengaran pintu rumahku dikunci dari luar.Mungkin dia risau akan keselamatanku.

“Kenapa buat macam ni??”Tanya Kim ki bum kepada Song miyeon.
“Buat apa?apa yang oppa cakap ni?”Tanya Song miyeon berpura-pura tidak tahu apa-apa.
“Miyeon,selama ni oppa just anggap miyeon ni tak lebih dari seorang adik..faham tak? Abang selama ni kasihan lihat miyeon terpinggir and tak dapat kasih sayang yang sepatutnya seorang anak dapat dari parent..  tu sebab oppa anggap miyeon sebagai salah seorang ahli keluarga oppa…tapi miyeon tak faham ni..bagi pengetahuan miyeon,seungyeon adalah first love oppa masa miyeon perkenalkan dia kat oppa..” Terang  Kim ki bum kepada Song miyeon.
“Kenapa dia??! Kenapa bukan miyeon? Huh? Miyeon ni tak cantik ke?”Tanya Song miyeon.Air mata sudah jatuh berderaian dari kelopak matanya yang bundar.
“Oppa tak kata miyeon tak cantik..Miyeon sangat cantik kat mata oppa..tapi ada orang lagi layak untuk orang secantik miyeon..miyeon faham tak tu? Oppa sayang kat miyeon sangat-sangat tapi bila miyeon buat orang yang oppa cinta sangat-sangat,,serupa miyeon buat oppa..oppa harap perkara ni takkan berlaku lagi atau oppa takkan teragak-agak laporkan perkara ni kat polis..faham? Sebenarnya oppa pun tak nak berkeras dengan miyeon..tapi miyeon yang paksa oppa buat macam ni..” Ujar Kim ki bum panjang lebar.
“Miyeon janji miyeon takkan buat perkara-perkara macam ni lagi… oppa boleh tak miyeon  jumpa dengan seungyeon? Dia ok tak? Miyeon rasa bersalah sangat kat dia..”
“Dia dapat ok,nasib baik peluru tu tak kena organ  penting.. Miyeon nak jumpa dia ke? Before jumpa dia miyeon kena ikut oppa pergi  farmasi sebab antiseptik dah habis..kalau tak luka dia boleh jadi semakin parah..”
“Ok.. oppa drive ey?
“Yup..naik kereta oppa sahajalah..dah,jangan nangis lagi nanti tak cantik..”
“Apalah oppa ni..”

“Dah sampai..Seungyeon..teka oppa bawa siapa ni…” Jerit Ki bum setelah memasuki ruang tamu di rumahku.
“Siapa?” Aku mulai teruja..Siapa agaknya ya?
“Hai..” Sapa Song miyeon.Serta merta senyumanku mati.
“Korang berbuallah dulu..oppa buang sampah sekejap.” Ujar Kim ki bum membawa sampah keluar rumah.
“Aku ingatkan kau dah mampos?rupanya liat jugak nyawa kau kan?”Tiba-tiba sahaja Song miyeon yang tadinya seperti baik berubah menjadi jahat sekelip mata.
“Kau nak apa huh?!” Tanyaku cemas.
“Aku nak bunuh kau!”Balasnya lalu  memicit luka di pinggangku sehingga terbuka jahitan.Terasa seperti separuh dari rohku sudah bertebangan.Baru aku ingin menjerit memanggil Ki bum, di melepaskan cengkamannya lalu mencari-cari sesuatu di dalam begnya.Aku menutup lukaku dengan tangan kerana terlalu banyak darah keluar.Berderau darahku apabila melihat Song miyeon mengeluarkan sepucuk pistol dari dalam beg tangannya.
“Hahahaha! Sekarang ni kau tak boleh buat apa-apa lagi..Kat mana patut aku tembak kau?”Dia mengacukan pistol kearah kepalaku.”Atau kat sini!?” Dia menghalakan pula muncung pistol kedadaku.
“Miyeon..ke…napa k..kau buat aku ma..cam ni?” tanyaku.Seluruh badanku seram sejuk kerana ketakutan.
“1…2…3…Seungyeon..bye bye!”Baru sahaja dia ingin melepaskan tembakan,Ki bum sudah menerkamnya dari belakang!Fuh selamat aku..
‘Pang!’  Satu penampar dihadiahkan kepada Song miyeon oleh Kim ki bum.
“Kau memang dah melampau miyeon! Aku benci kau!” Marah Kibum lalu mengangkat pistol di atas lantai lalu diacukan kepada Miyeon.
“Oppa, janganlah macam ni..Miyeon tak salah ni…” Dalih Song miyeon lagi seraya bangun  dan berjalan kearah Kim kibum.Selangkah demi selangkah.’Bang!!!’ satu tembakan dilepaskan dikaki Miyeon tetapi hanya terkena isinya sahaja,peluru daripada tembakan  tersebut tertanam didalam  dinding di belakang Song miyeon.
“Sampai hati oppa buat miyeon macam ni!”
“Jangan gerak! Atau aku tak teragak-agak untuk tembak kau sekali lagi! Itu adalah balasan kerana membuli dan mencederakan Seungyeon!” Pada saat ini, aku melihat riak wajah ki bum oppa,amat menakutkan..aku sendiri gerun melihatnya.
Tiba-tiba aku melihat kibum menapak kearah ku..Rupa-rupanya dia ingin mengambil telefon bimbitnya.
“Hello, polis..Sila datang di alamat ni..577k,Jalan nampudong,sokcho.Rumah number 4,hujung sekali..ada seorang perempuan disini hampir membunuh seorang gadis….Baiklah..terima kasih.”Setelah dia menelefon polis,dia mendail pula nombor kecemasan.
“Oppa,,Miyeon tak nak masuk penjara! Miyeon cintakan oppa! Tolong miyeon!”Tiba- tiba sahaja Song miyeon menjerit-jerit seperti orang gila.Dia hanya dapat menangis sambil memeluk kaki  Kibum kerana tidak mampu bangun setelah kakinya ditembak oleh kibum.Kibum menarik kakinya lalu mendapatkanku..
“Sayang ok tak .. jahitan dah pecah ni..Tahan sakit sikit k?”Ujarnya lalu membantuku menutup luka tersebut dengan kain.Aku menjadi speechless apabila melihat sikapnya yang happy sepanjang masa menjadi sebegini tegas hanya kerana aku.
Setelah beberapa minit kedengaran bunyi siren kereta polis dan ambulans di luar rumahku. Polis mula menjalankan tugasnya manakala aku pula di bawa masuk ke dalam ambulans.Ki bum pula menerangkan apa yang berlaku kepada polis sambil menyerahkan pistol kepunyaan bapa miyeon kepada pihak berkuasa.
“Kejap lagi oppa datang k?Tunggu oppa…” Bisiknya sebelum aku dimasukkan ke dalam ambulans.Manakala Kim ki bum pula terpaksa mengikut pihak berkuasa  kerana di arahkan untuk memberikan keterangan di balai polis.
“Seungyeon tunggu oppa…nanti bila semua dah selesai kita pergi pantai..boleh kan?”pintaku
“Mestilah boleh sayang..take care..bye..” Dia tersenyum kepadaku lalu dibawa masuk ke dalam kereta polis.

(Pulau Jeju)
“Sekarang ni oppa happy sangat-sangat cause dapat bersama dengan orang ang sangat oppa cintai,bermain-main kat tepi pantai macam sekarang ni..nanti bila oppa dah kerja, gaji oppa dah stabil,kita kahwin nak?” Tanya Kim ki bum sambil memaut bahuku.
“Mestilah macam tu..tapi lepas sekolah kan oppa kena jaga compony ayah oppa?”Tanyaku kerana Kim ki bum adalah anak sulung dalam sebuah keluarga yang berada.
“Papa dah cakap kat oppa,dia kata,oppa bebas untuk jadi apa yang oppa nak jadi..Dia kata pasal syarikat dia serahkan kepada adik oppa..lagipun adik oppa tu minat pasal keusahawanan ni..”
“Ohh..oppa!”
“Hmm??”Balasnya lalu memandangku. Seraya aku mengambil segenggam pasir lalu ku masukkan kedalam  baju singletnya.Aku segera lari sekuat hati sambil ketawa apabila melihat wajahnya yang terkulat-kulat kerana terkejut.Tapi apakan daya,aku ditangkap juga olehnya.Dia memelukku sekuat hati.
“Oppa takkan lepaskan Seungyeon kat sesiapa pun..sebab oppa cinta,suka,sayang,rindu,….arhh..yang penting oppa cintakan seungyeon! So jangan pikir nak tinggalkan oppa k?”
“Seungyeon akan sentiasa kat sisi oppa..haha!”


watak2~
 seungyeon
 miyeon(jiyoung)
kibum~ (hero jaejoong)
                                                                        The end