playful love part 1~~ ^^

1:06 AM ---
Playful love !!
“ Appa! Please!! Kenapa buat mee sha macam ni?? please! Mee sha ade buat salah ke?” Rayu mee sha sambil memeluk kaki ayahnya yang  sedang mabuk.
“Kau menyusahkan aku je! Dah pergi…!!!” Tengking ayahnya lagi sambil menendang mee sha sehingga tersungkur di bahu jalan…. 
“ Appa! “ Tiba-tiba sahaja dia tersedar dari mimpi ngerinya..
“ Mimpi lagi..huh…” Keluh mee sha perlahan sampai mencapai telefon bimbitnya yang tiba-tiba berbunyi nyaring.
“ Hello..” Jawabnya lemah..
“Sayang… masih mimpi lagi ke? Ok tak ni? oppa tau sayang  mesti akan terjaga bila tiba pukul 6 atau lima… “Tanya choi jong hoon..
“ Im ok.. k lah oppa.. mee sha nak mandi.. bye..” cepat-cepat lee mee sha menutup ganggang telefon bimbitnya.. Selepas dari kejadian itu.. lee mee sha mula berdikari.. selain itu dia juga mencari-cari lelaki yang kaya dan muda bagi memudahkan urusan ‘menghikisnya..’ setakat ini dia telah berjaya menarik minat dua orang lelaki kaya dan kacak,, Seorang bernama hyun joong dan seorang lagi bernama jonghoon.. baginya duit adalah yang terpenting~~!  
“ Saranghae, appa..” Tiba-tiba sahaja mulutnya meluahkan perkataan tersebut… dia terduduk sambil menahan air mata yang tidak berhenti keluar dari kelopak matanya…

“ Mee sha! Cepat ambil kopi untuk saya! Awak ni pekak ey?saya da cakap banyak kali dah…kalau nak kerja kat sini buat care nak kerje…bukan main-main! Dan satu lagi… saya dengar awak nampaknye dah semakin rapat dengan tuan hyun joong? Awak  jangan pernah dekat dekat dia! Faham tak?dia saya punya!” Mi na memberi amaran kepadanya lagi.. dia  mengangguk. Padahal dia dah lama dah couple dengan hyun joong.. tinggal aku tak nak revealkan je… Tiba-tiba mi na mendekatinyadan mencapai air kopi yang baru dia buat dan menyiram ke atas kepala mee sha
“Ahh! “ Jerit  mee sha  kerana air kopi tersebut  terlalu panas! Mee sha menekup mukanya ,, bimbang mukanya  akan melecur~! Tidak sampai beberapa saat semua staf berkumpul dihadapan mee sha... Semua tidak berani berkata apa-apa kerana tahu perangai mi na yang sanggup buat apa sahaja untuk menyingkirkan orang yang dibencinya…
Kepala mee sha semakin berpinar.. kali ini dia melucut kasut tumit tingginya pula.. Tiba-tiba..
“Mi na! what  are you doing huh!  Come here baby..” Tiba-tiba sahaja kim hyun hoong terpacul di muka pintu kafeteria~! Lalu mendukung mee sha pergi.. dan masuk ke dalam pejabatnya..
“Macam mana boleh jadi macam ni?! mari..” Ujar hyun joong cemas sambil mengelap muka mee sha dengan kain basah yang dipenuhi ais… fuh…leganya…
“ Mee sha tak tahu apa-apa lah.. tu lah oppa.. siapa suruh handsome sangat? Kan semua dah minat! “ Rungut mee sha.
“Okay.. okay mianhae sayang. . oppa pergi settle kan dia kejap ey??” Pinta hyun joong.. mee sha segera mengangguk! Huh!
Aku tak sangka hidupku begini.. permainkan lelaki 24 jam! Wah… aku sendiri tidak tahu mengapa hatiku menjadi begitu kering~ desis hati mee sha.

Entah apa sebab  meesha berasa seperti sesuatu akan berlaku.. mee sha  segera membuang prasangka burukku lalu memandu pulang..
“ Hyun joong oppa… buat apa kat sini..” Tegur  mee sha kepada  hyun joong yang sedang duduk di atas tangga mini di rumahnya..
“ mee sha rasa-rasanya mee sha ada buat salah tak kat oppa..” Tanya kim hyun joong tanpa memandang langsung muka mee sha..
“ Buat salah apa…?” Tanya mee sha kembali
“ Seperti couple dengan dua orang dalam satu masa? “ Tiba-tiba sahaja choi jong hoon  menyapa mee sha daripada belakangnya.
“ Oppa, “
“Kenapa kau tipu aku mee sha???!! Kenapa??”  tiba-tiba sahaja kim hyun joong yang dianggap sangat penyayang oleh mee sha menerkamnya lalu menarik rambutnya!
“ Eh hyun joong! Kau jangan sentuh dialah!” Tiba-tiba jonghoon menarik tangan hyun joong lalu menghumbannya ke tanah!
“ Kau akan menyesal suatu hari nanti mee sha! Aku takkan lepaskan kau!” Marah hyun joong lalu memandu pergi. Lee mee sha terduduk lalu menangis..
“Hey.. sayang… tak nak nangis k? tak mau nangis…. Nevermind… oppa tetap akan cintakan mee sha… tapi mee sha kena janji untuk kahwini oppa… kita bina hidup baru k?”  Pujuk choi jong hoon lalu memeluk lee mee sha sambil mengusap-usap kepala mee sha..
“ Oppa… mianhae..” Ujar mee sha lagi…
“ Im okay… tapi janji dengan oppa tak nak  buat macam ni lagi k? oppa janji.. oppa takkan mention perkara ni lagi..” Pujuk jonghoon lagi. Mee sha mengangguk lalu membalas pelukan jonghoon.
‘ aku tak boleh lepaskan jonghoon… aku rasa aku dah jumpa soulmateku.. dan aku harap… hatiku hanya untuk jonghoon oppa selamanya!’ Desis hati mee sha..

“ Morning sayang!” awal-awal pagi lagi jonghoon sudah terpacul di muka pintu rumah lee mee sha.
“Sayang oppa.. ada bawakkan  bubur kegemaran sayang! Sayang? Mee sha? Lah.. budak ni tak bangun lagi? Mentang-mentanglah dia dah hantar notis berhenti  kerja… sesuka hati dia je nak tidur sampai tengahari…! “ Bebel jonghoon lalu memegang bahu lee mee sha..
“ mee sha.. bangunlah…!”
“Alaaa.. oppa ni! menyebuk betul lah… mee sha nak tidur…” Ucap mee sha perlahan…
“ Ya! Lee mee sha! Ireona! (bangun cepat!) “
“Ok.. ok…” uCap mee sha lagi …lalu memegang tangan jonghoon. Dia segera bangun..
“Macam nil ah sayang oppa! Hahah! Jom.. kita nak pergi butik… cari baju…”
“Cari baju? Ohh… oppa… mee sha nak pakai baju putih ey? Ke biru ke.. lawa gak…”
“Ok..ok… apa-apa sahaja untuk mee sha…da cepat pergi mandi~” arah jonghoon..
“Ok…” sambut mee sha lalu mengambil tuala mandi dan menuju ke bilik mandi… sambil diikuti oleh jonghoon..
“Oppa! Takkan mee sha nak mandi pun nak ikut?!”
“Ok..ok…! oppa gurau je lah.. dah cepat mandi!”

                Setelah menguruskan semua hal perkahwinan.. jonghoon segera membawa mee sha ke rumah pantai yang dimlikinya…
“ Lagi  1 lagi mee sha.. kita akan berkahwin.. sebelum tuh… oppa nak ambil banyak gambar bersama mee sha kat sini, boleh buat kenangan~ haha! “
“Oppa ni ada-ada sahajalah..!  jom.. cepatlah oppa! Mee sha dah posing ni! “ Arah lee mee sha..
“ okay! Satu, dua, tiga! Smile! “ Arah jonghoon sambil memokuskan kameranya.
“ Oppa..! tangkap lah sekali gambar dengan mee sha~! “
“Jap… oppa nak setkan lah ni..”
Jonghoon segera mendekati mee sha supaya dia tidak ketinggalan~
“3, 2, …meesha! Hukk!” Tiba-tiba kedangaran satu bunyi dentuman yang kuat.. choi jong hoon sempat memeluk lee mee sha sebelum  terkulai..
“ Oppa! Oppa! Kenapa ni?? “ Lee mee sha yang tadinya gembira tiba-tiba bertukar hiba..  apabila melihat darah sudah berlumuran di perut choi jong hoon.
“ Mee..sha… mianhae…. Oppa.. oppa dah tak boleh tahan ni… “
“Oppa please! Jangan tinggalkan mee sha! Kita pergi hospital k?mee sha call ambulance.. kejap!”
“Mee sha,, pahamlah situasi oppa sekarang ni.. dah tak sempat sayang…”
“no mesti sempat! Oppa jangan cakap macam tu.. ! hello.. hospital.. saya perlukan pertolongan di sini.. ye .. di pantai jeju! Sekarang! Secepat mungkin!”
“ Mee sha.. kan oppa cakap tak payah sayang…bila bila masa sahaja oppa akan pergi.. sekarang ni mee sha kena janji dengan oppa… cari orang yang lagi baik dari oppa k? jangan biarkan dia lukakan mee sha… janji… janji mee sha.. masa dah suntuk! “ Ujar choi jong hoon yang seperti ingin tidur.. manakala lee mee sha hanya terdiam sambil mencari jalan untuk mengurangkan pendarahan..
“Oppa…cakap ni.. mee sha dengar tak?”
“ Mee sha tak nak janji dengan oppa benda-benda yang macam ni… mee shay akin oppa akan selamat..”
“ Kalau oppa selamat sayang.. kalau tak.. please.. tunaikan harapan oppa..k? please~”
“Oppa! Diamlah! Diam! Oppa mesti selamat! Oppa tak boleh tinggalkan mee sha ni! tak boleh!!” Mrah lee mee sha sambil tersedu-sedu menangis.. choi jong hoon semakin lemah.. tepat pada masanya.. ambulans yang ditunggu akhirnya tiba  juga… lee mee sha menarik nafas lega apabila jong hoon selamat dibawa ke hospital..

Lee mee sha ke hulu ke hilir sambil menelefon ahli keluarga jonghoon di hadapan pintu bilik pembedahan. Tiba-tiba pintu bilik pembedahan itu  terbuka, lee mee sha segera menerpa doktor keluar dari bililk tersebut.
“ Doktor.. macam  mana?”
“ Cik mee sha.. kami dah berjaya selamatkan encik jonghoon.. cik boleh lawat dia sekarang.. tapi jangan menganggu pesakit sedang berehat..”
“ Thanks doc!!” Jerit lalu menolong nurse-nurse yang berada disitu untuk memindahkan jonghoon ke wad biasa.. 

Bangun-bangun sahaja .. matanya menjamah sebujur jasad di sebelahnya sambil memegang tangannya. Jonghoon terseyum sambil mengusap-usap kepala mee sha.. Dia berbangga kerana dapat menyelamatkan mee sha.. ‘ Dah pukul 2 pagi! Berapa lama aku dah tidur? ‘ desis hatinya .
“Oppa…dah bangun? “ Tiba-tiba sahaja lee mee sha terjaga.. choi jong hoon segera berpura-pura tidur.
“ Lah.. ingatkan oppa dah sedar… oppa… sedarlah.. kan mee sha dah cakap.. oppa akan selamat.. “ Ujar lee mee sha lalu mengucup dahi jonghoon.
‘Wah! Masyuk! Masyuk! Aishh… aku tak nak sedar ar..haha~!’ Kata hati jonghoon.
“ Oppa.. ni muka macam perempuan.. muka licin je.. pastu bulu mata oppa lagi panjang dari mee sha! Ni yang tak adil ni.! tapi oppa cute sangat.. saranghae.. mee sha nak sangat ucap macam tuh depa-depan… tapi mee sha malulah.. ish! Oppa ni cute sangat lah! Ni yang nak kiss ni! “ ucap lee mee sha tulus tanpa menyedari  bahawa choi jonghoon sebenarnya tidak tidur!
“ Then kiss lah cepat~ “ Ucap jonghoon tiba-tiba.
“Oppa.. oppa dah sedar?? Oppa! Haaahhhh! Jahat! “ Marah lee mee sha sambil memanlingkan mukanya yang sudah merah menyala..! malu..!
“ Mee sha.. alalalaa~ ta nak lah mengajuk!  .. “ Pujuk choi jonghoon sambil mencuba untuk mengubah kedudukankanya.
“k, k… oppa nyanyi siket k? .. ehem…. Saranghae baby, baby, baby love…. Honey , honey , honey love .. noman.noman saranghae…  yakhsokhalkae… giokhae oneul , oneul , oneuldo.. naeil, naeil , naeildo~  alaalalla.. meh sini….” Ucap jonghoon lalu menarik mee sha ke dalam pelukannya. Mee sha hanya mendiamkan diri..
“ Mee sha tau tak… oppa dah siap fikir mase kene tembak tadi… apa akan jadi dengan nasib mee sha… mesti keluarga oppa akan salahkan mee sha.. and then kalau oppa mati siapa nak jaga baby oppa ni? huh? Budak yang suka buat masalah..” Gurau choi jonghoon sambil mencuit hidung meesha . mee sha segera menunduk.. tiba-tiba lee mee sha tersedu-sedu menangis..
“ oppa jangan pernah korbankan diri untuk mee sha lagi! Faham tak???  Lepas ni.. kalau mee sha kena.. biar mee sha yang tanggung! Jangan  pernah oppa masuk campur lagi arasso???!! “ Marah mee sha yang masih dalam pelukan jonghoon..
“ No… oppa akan sentiasa jaga mee sha.. mee sha.. ur mine k? “ Ujar choi jonghoon lalu .. menarik rapat lee mee sha .. semakin dekat, dan dekat…
“ Malu ler tuh! “ Gurau jonghoon lagi setelah melihat lee mee sha yang sedang menunduk malu setelah dicium olehnya.
“ Mee sha.. mee sha dah buat laporan polis..? “ Tanya choi jong hoon tiba-tiba.
“ Dah.. sekarang ni.. polis tengah buru hyun joong.. oppa.. perut oppa tak sakit ke?”
“ Asalkan oppa dekat dengan mee sha.. semua sakit hilang! “ Ujar choi jonghoon lagi. Mee sha melentokkan kepalanya di dada jonghoon..  Jonghoon tersenyum lalu mengusap-usap kepala mee sha lagi…

(Keesokkan paginya)
“ Oppa, serius ke ni? “ Tanya mee sha kepada jonghoon sambil diperhatikan oleh seluruh keluarga jonghoon..
“ Oppa serius… esokkan wedding kite sayang… “ Jawab choi jonghoon pula yang sedang dipapah oleh adik-adik lelakinya. Mee sha hanya menggeleng melihat kedegilan jonghoon.. tetapi jauh disudut hatinya.. dia rasa amat bertuah mendapat bakal suami yang sebaik jonghoon..
“ Betul cakap mee sha tu! Cube kamu berehat.. kita boleh postpone lah perkahwinan kamu.. “ Nasihat emak kepada  jonghoon pula.
“ Omma.. jangan bantah keputusan jonghoon.. alaa don’t worry.. saye tak apa-apa lah omma… don’t worry k?” Ujar choi jonghoon sambil tersenyum.
“Oh… baru mee sha ingat… mee sha belum ambil baju kat butik!” Ujar lee mee sha sedikit terjerit.. dia segera meminta diri untuk ke butik itu..  Jongjoon ingin ikut tapi dibantah keras oleh keluarganya dan mee sha.

                Setelah melangsaikan bil.. lee mee sha segera keluar dari butik tersebut dan menuju ke keretanya. Lee mee sha segera menghidupkan enjin dan berniat supaya cepat sampai ke rumah Choi jonghoon. Sedang dia memandu..
“ Kau ingat kau da selamat ey mee sha..” Tiba-tiba sahaja kim hyun joong muncul dibelakang lee mee sha dan mengacukan pistolnya di pinggang mee sha..
“ Kalau kau nak selamat baik kau jangan  melawan! “
“ Kau nak apa hah?”
“ Bawak aku ke rumah kau~”
“ Aku tak nak!”
“Eh salah! Bawak aku ke rumah bakal suami kesayangan kau tu!!  Atau aku tembak!!”
“ Ok.. ok… !!”

“ Mee sha dah balik??” Sapa jonghoon yang sedang melihat televisyen di ruang tamunya.
“ Oppa..mianhae,,.. “ Ucap lee mee sha tiba-tiba lalu pengsan kerana tidak tahan dengan sakit kepala yang melampau! Disebabkan kim hyun joong sebentar tadi.
“ Mee sha!” Jerit jonghoon lalu menggagahka dirinya untuk bangun. Belum sempat dia mencapai tangan lee mee sha.. kim hyun joong sudah muncul dibelakang lee mee sha dan menarik rambut lee mee sha danmengacukan pistol di kepala lee mee sha yang tidak sedarkan diri..
“ kau!! “
“ye aku kenapa? Hey kau jangan gerak atau aku tembak kepala perempuan ni!” Kim hyun joong memberi amaran kepada jonghoon dan adiknya yang cuba mendekati hyun joong.. serta merta mereka mematikan langkah.
“ Kau nak apa hah? Kau mintak lah apa-apa tapi tolonglah lepaskan dia.. please!” Rayu jonghoon.
“ Aku nak kau gugurka dakwaan ke atas aku! Sekarang juga..!
“ Ok.. ok.. aku call polis sekarang juga!” Choi jonghoon hanya menurut. Sedang dia mendail nombor balai polis..”
“ Jangan bergerak! Awak ditahan atas cubaan membunuh! “ Seorang polis mengacukan pula pistol kepala hyun joong. Hyun joong kaku lalu polis tersebut cepat-cepat menggari kim hyun joong.. Kim hyun joong melepaskan lee mee sha. Choi jonghoon segera menerpa ke arah mee shad an menguspa-usap pipinya yang berpeluh-peluh.
“ Mee sha… macam mana boleh jadi macam ni? hah?.” Ujar jonghoon lalu berusaha untuk memapah lee mee sha ke biliknya.
“ Hyung! Biar kami yang papah kak mee sha lah.. hyung tau tak yang jahitan hyung tuh da pecah?” Ujar adik jonghoon sambil mengambil alih lee mee sha.
“ Pecah? Oh my god! Jahitan dah pecah!” Jerit jonghoon yang baru perasan lukaya telah terbuka jahitannya. Emaak kepada jonghoon segera memanggil doktor keluarga bagi merawat mee sha dan jonghoon..


( seminggu kemudian)
“Mee sha! Oppa sayang sangat kat baby oppa ni! sayang sangat-sangat! “
“ Yelah… mee sha pun sayang kat oppa~”
“ Umm.. dah seminggu dah kite honeymoon.. tak nak baliklah..”
“mengade-ngade je! Tu company oppa sape nak urus! “ Ucap lee mee sha lalu mencalit ais krim di tangannya ke hidung jonghoon.
“ Owh! Buat oppa ey!! Meh! Meh sini! Oppa nak gigit!!” Ucap jonghoon lalu memeluk mee sha sekuat hati!
“Oppa.. mee sha tak boleh bernafas nie! Urghh!”
“ Tak kire… ingat.. tak de sesiape boleh peluk mee sha kecuali oppa..arsso??”
“ De.. arasseyo  oppa.. saranghae..”
“ Saranghae yeongwonhi mee sha.. “

0 comments: