in my world ur my boy and im ur girl.. araso? part 3~~~

6:04 PM ---

Part 3~
 “ Akhirnya sampai jugak ke venice..! wah~~ indahnyer ~~”
“ Bestkan? Sini.. udara dia 10 kali lagi segar dari new York…”
“ Serius?”
“Yup..” Mereka berpimpingan tangan menuju ke sebuah rumah tumpangan. Udara di venice sememangnya segar.. 
“ Hyung~! Jangan beritahu pa ngan ma taw!” Jerit kibum dari jauh sambil memaut lengan teman wanitanya.. kimhyungjun mengangguk.
“ Kibum ni boleh tahan jugak kan nakalnyer.. baru 18 years old.. dah pandai ikut kita ke sini~” Ujar taeyeon..
“ Betul2!! Dia tuh memang gile-gile sikit.. tapi dia okayh…”
“ Oppa… kita pergi scuba jom~”
“ Jom! Before that.. we need some rest.. oppa penat sangat lah.. hehe!”
“Okay2.. kite p rest k? jom!~” Taeyeon menarik tangan hyungjun masuk kedalam rumah tumpangan tersebut.. hyungjun ketawa berdekah-dekah..
            Bangun sahaja dari tidur.. dia melihat taeyeon sedang menyisir rambut panjangnya dengan sikat.. hyungjun yang sedang berbaring.. tertarik dengan kecantikan taeyeon.. dia tersenyum sendirian..  Perlahan-lahan dia bangun dan mendapatkan taeyeon.. taeyeon tersenyum tatkala hyungjun merapatkan badannya di sisinya..
“ So.. nak pergi scuba lah ni? “
“ Ye lah~ jomlah~~~ please!”
“ Iye.. kasik lah oppa cuci muka kejap.. sayang ni pun..”
“Oh… okay!” Baru sahaja hyungjun berjalan setapak menuju ke bilik mandi.. tiba-tiba tanah yang dipijaknya seperti tidak stabil…  semua bergoyang seperti gempa bumi.. taeyeon berlari mendapatkan hyungjun.. hyungjun segera membawa  taeyeon keluar.. seperti jangkaannya.. kimkibum dan teman wanitanya juga sudah berada diluar rumah.. hyungjun segera menelefon bapanya supaya menghantar satu helicopter untuk mereka pulang.. hyungjun dapat rasakan sesuatu akan berlaku.. sebelum apa-apa berlaku.. dia mesti ambil langkah pencegahan..
“ Sayang.. kejap lagi.. helicopter sampai.. kita bercuti tempat lain k? oppa ada perasaan buruklah.. “
“ Taeyeo pun rasa macam tuh.. kita pergi macau eyh?” Rengek taeyeon.
“ Tak habis-habis dengan macau… ok~ kita pergi macau k? dia ni memang taw…! Suka sangat buat aegyo! “
“ Hheheh! Sayang oppa..~!”
“Noona~! Ottokae?? Huhuh~~ nanti korang nak pergi mana? Nak ikut jugak~ keke! “
“ Ya!!” Kimhyungjun menumbuk bahu kimkibum~kimkibum ketawa  berdekah-dekah melihat abangnya yang seperti tidak puas hati dengannya.
“ Hhehehe~ hyung marah ke?? Keke!~ ohh! Helicopter dah sampai lah! Jom! Cepatnya helicopter sampai!~” Ujar kimkibum sambil menuding kearah sebuah helicopter yang bakal mendarat… manakala hyungjun dan  taeyeon mengemas baju dan bergegas ke helicopter yang mendarat tidak jauh dari rumah tumpangan tersebut.. manakala kimkibum dan teman wanitanya sudah terpacak dalam helicopter sambil tersenyum…
            Mereka tiba ke tanah air  dalam masa sejam lagi... Kim taeyeon yang tidak biasa menaiki helicopter kerap kali termuntah. Hingga kimkibum tersalah sangka dan berkata..
“ Noona kencana? Noona…preg…”  Kimhyungjun segera membaling tisu kemuka kibum.. kibum ketawa berdekah-dekah..
“ Unni… gwaencana..? “ Tanya teman wanita kibum, lee mi ka..
“ gwaencana.. “ jawab tayeon lemah.. kimhyungjun menggeldah begnya mencari sesuatu.
“ Chajatta!!” Jeritnya lalu melayangkan asam kulit limau dihadapan taeyeon..
“ Chakiya.. makan ni… boleh hilangkan mual..”
“ Chongmal?” Jawab taeyeon lemah lalu mencapai asam yang diberi oleh hyungjun. Baru makan secubit.. kimtaeyeon memuntahkan semula.. kimhyungjun megurut-urut belakang badan taeyeon.. kepalanya terasa berpinar.. serta-merta bibir mongelnya berubah kebiru-biruan.. hyungjun melucut baju sejuknya lalu menyarungkan  di badan taeyeon sambil diperhati oleh kimkibum dan lee mika.. mereka tersenyum simpul melihat adengan suami isteri dihadapannya..
“ Wae…waeyo?” Tanya hyungjun.
“ Anio… just kitorang fikir hyung ni sweet lah walaupun perangai cam ‘tut’!” Sekeping lagi tisu dilemparkan  kearah kimkibum.. kim taeyeon tersenyum sedikit.. walaupun keadaan tengah kalut macam ni diorang sempat bergurau lagi! Aigoo..~
“ Omo!~ kita dah nak sampai! Taeyeon.. nah pakai ni hyungjun menyerahkan jaket-jaket tebal kepada taeyeon… kerana cuaca di korea ketika ini bawah suhu beku..
“ Oppa? Tak pakai ke?”
“ Gwaenchana … oppa laki..!~ kuat~ keke!”
“ Anio… palli… “ Taeyeon menyarungkan jaket ke badan suaminya.. kimkibum memandang lagi lagak mereka sambil tersenyum..
“ Chongmal gwaencana?”
“ Ne!” Jawab taeyeon.. walaupun sedikit lemah tapi dia cuba sedaya upaya menampakkan dirinya kuat dihadapan hyungjun… kerana dia telah banyak menyusahkan hyungjun,..
“ Araso…” Hyungjun membetulkan jaket nya yang sedikit senget.
            Mereka mendarat di lapangan terbang dan pemandu peribadi hyungjun segera menjemput mereka pulang.. Hyungjun memaut bahu taeyeon. Taeyeon menatap lama wajah hyungjun.
“ Oppa tahu lah oppa ni hensem~” Puji hyungjun kepada dirinya.
“ Elleh! Banyaklah hensem! Uwk..” Baru taeyeon ingin mengutuk tekaknya jadi mual semula..
“ Taeyeon naik flight okay je?”
“ Tu sebab  taeyeon tak pandang bawah… tapi kat helicopter tadi.. aisshh..!”
“ Ohh! Takut tinggi rupenyer!”
“ Ejeklah..!”
“Anio… tak ejek pon~ oppa kene get ready dari awal… nanti tak susah nak jaga taeyeon~ keke!”
“ Iyelah tuh..”
“ Yelah!”
“ Araso..!”
            Setelah dua hari berehat dikediaman mereka di new York,  kimhyungjun dan kimtayeon berkeputusan untuk berbulan madu di prancis~ kota cinta.  Mereka bertolak seawal 8.00  pagi supaya kimkibum tidak perasan akan pemergian mereka.. kerana kimhyungjun inginkan privasi..
“ Oppa..~ kenapa tak pergi macau?” Kimtaeyeon merajuk.
“ Sebab oppa tak sedap hati lah nak pergi sane.. macam ade yang tak kena.. ni nak pergi prancis nip on oppa still feel something bad gonna happen~” Keluh hyungjun perlahan.
“ Hummppph.. taeyeon nak sangat pergi macau… sampailah hati oppa~!”
“ My dear.. I don’t want something bad happen to you.. please understand my condition..” Mata kimtaeyeon bergenang dengan air mata.
“ Ya~ chakiya~ oppa tak marah lah! Kenapa nangis ni sayang?”
“ Sedih!”
“ Lahh.. oppa janji… oppa akan bawak taeyeon pergi macau ehh?”
“ Promise?”Kim taeyeon  mengelap air matanya sambil memandang kimhyungjun seperti anak kecil.
“ Promise my dear~” sebaik sahaja mendarat di lapangan terbang ibu negara prancis , paris mereka bergegas ke hotel yang berdekatan kerana kepenatan.. hyungjun yang tampak kuat dari luaran juga berasa sangat letih.. 
            Masuk sahaja dalam bilik hotel .. kimtaeyeon menyembamkan badannya di atas katil empuk.. manakala hyungjun bergegas ke tandas.. ada urusan yang perlu diselesaikan.
“ Taeyeon.. ambilkan oppa brush gigi kat dalam kocek depan beg oppa tuh..” Hampir tiga kali hyungjun memanggil taeyeon tapi tiada jawapan, dia segera keluar dari tandas .
“ Dia dah tidur? Tak tunggu pun..” Bisik hyungjun perlahan lalu mengucup dahi taeyeon.
“ Goodnight sayang..” Dia bingkas bangun menuju ke balkoni.  Angin lembut menyapa muka hyungjun.. buat pertama kali.. dia merasa bahagia dalam hidupnya.. tidak dapat dibayangkan bagaimana keadaan hidupnya tanpa taeyeon.. Adiknya kimkibum banyak menenagkan dan memberi nasihat kepadanya supaya percaya bahawa taeyeon akan jadi miliknya suatu hari nanti.. Sedang hyungjun mengelamun.. tiba-tiba taeyeon muncul disebelahnya.. dia kaget sebentar..
“ Taeyeon? Kenapa tak tidur lagi?”
“ Taeyeon?” Panggil hyungjun sekali lagi apabil melihat taeyeon yang tidak memberi respon  langsung. Dia memerhati mata kim taeyeon yang tertutup rapat.. dia tersenyum lalu ketawa..
“ Mengigau lagi~ nilah yang jadik kalau penat sangat… aigoo..” Kimhyungjun menguap sebentar sebelum membawa taeyeon kekatil semula.. sebelum tidur.. dia sempat mencatat satu lagi tabiat taeyeon yang comel baginya..~
“ Umm…~ sayang kita pergi mall nak? Since hotel kita ada dapur~ boleh masak sendiri~”  Taeyeon memberi cadangan. Kimhyungjun segera mengangguk lalu tersenyum. Suka.
“ Hhehhe! Jom!” Ajaknya . kimtaeyeon segera  menarik baju hyungjun. Hyungjun  memandang wajah ayu taeyeon dan merencana masakan apa yang bakal dimasak oleh taeyeon.taeyeon sibuk memerhati lilin-lilin wangi dihadapannya. Manakala kimhyungjun sibuk merencana agenda didalam kepalanya sehingga terlupa akan kimtaeyeon yang berada dibelakangnya yang sedang membelek lilin wangi.. Sedang taeyeon membelek-belek  lilin wangi.. wonbin berdiri disebelahnya sambil mengacu pistol di pinggang taeyeoon.. taeyeon kaku tiba-tiba.. mukanya pucat lesi..
“ Ikut oppa or..” Dia menekan pistol tersebut di pinggang taeyeon. Taeyeon mengangguk . Kimhyungjun yang masih jauh mengelamun menoleh kebelakang..
“ Taeyeon?” Panggilnya sambil mencari-cari kelibat taeyeon.. serta merta kepalanya berdenyut-denyut apabila usaha mencari taeyeon hingga seluruh  mall tidak membuahkan hasil.. dia mengambil keputusan untuk menelefon kimtaeyeon tetapi tidak berjawab.  Dia semakin risau
“ Wonbin..pleaselah lepaskan aku .. ! aku tak pernah lepaskan kau.. kau yang lepaskan aku pada mulanya.. cuba kau fikir?”
“ Aku tak nak lepaskan kau lagi lepas ni”
“ Wonbin yang aku kenal tak pernah lukakan orang yang  dia suka..” Dia terdiam.
“ Kita pernah janji dulu takkan pernah berpisah..” Ujar wonbin perlahan setelah lama terdiam.
“ Tapi kau sendiri yang minta berpisah.. “
“ Mianei taeyeon.. aku .. tak tahu apa  yang aku fikir masa tuh.. aku buntu..  bila perempuan tuh tinggalkan aku baru aku teringat kat kau..”
“ Wonbin.. hubungan kita takkan menjadi.. kau tahu tak masa kau tinggalkan aku sorang-sorang kat sini.. hyungjun sahaja yang setia dengan aku.. sedangkan orang yang paling aku percaya meninggalkan aku begitu sahaja.. cuba kau fikir jika kau kat tempat aku..!” Luah taeyeon  sambil memandang tepat keanak mata wonbin yang kelihatan sangat kusut..
“ aku .. aku .. minta maaf.. aku dah banyak lukakan kau.. aku yang bersalah.. tapi sebelum aku lepaskan kau aku nak tahu satu perkara dari kau.. sebelum kita clash.. apa perasaan kau  kat aku?” Tanya wonbin perlahan. Kim taeyeon lambat-lambat menjawab.
“ sebelum kita clash.. u are everything to me..” Luah taeyeon jujur.
“ Nan paboraso… “ Ujarnya perlahan…Lalu mengambil telefon bimbit di dalam beg tangan taeyeon. Taeyeon hanya memerhati tingkah laku wonbin sambil berdoa supaya dia tidak melakukan sesuatu yang bodoh. Dia mendail sesuatu ditelefon bimbitnya lalu menyimpan kembali  telefon bimbit milik taeyeon didalam beg semula.
“ Gomawo.. taeyeon ah.. mianei.. jalga..” Ujarnya perlahan sambil menekan  butang ‘call’ dan meletakkannya diatas peha taeyeon , butang ‘loud speker juga ditekannya... dia berundur tiga langkah kebelakang sambil mengacukan pistol dikepalanya ..
“ No..! wonbin!” Jerit taeyeon apabila melihat wonbin yang cuba untuk membunuh diri.
‘ Bang!!’ Jasad kaku wonbin terjelepok di hadapan taeyeon.. taeyeon menjerit ..
“ hello?? Hello??” Kedengaran suara hyungjun di corong telefon  milik wonbin.. kimtaeyeon segera menjawab..
“ Oppa!! “ Panggilnya sedikit terjerit kerana tangannya masih terikat dengan tali.
“ Taeyeon?”
“ Oppa..! tolong taeyeon…”
“ Taeyeon kat mana ni sayang ?”
“ Taeyeon.. taeyeon tak tahu.. tapi yang pastinya berdekatan dengan satu banggunan komunikasi.. warna hitam berkilat..” Ujar taeyeon yang sedang menggigil ketakutan.
“ Taeyeon tunggu oppa datang.. wait for me..! “
“ Oppa.. taeyeon dah tak tahan duduk kat sini.. datang lah cepat..” Paksa taeyeon lagi apabila pandangannya jatuh ke jasad kaku  wonbin yang berlumuran dengan darah dikepala yang seolah-olah tidak ingin berhenti.
“ Im coming!” Hyungjun memutuskan talian dan segera meminta bantuan penduduk sekeliling untuk menelefon polis. Setelah menerangkan apa yang terjadi dan lokasi dimana taeyeon berada.. pihak polis  segera berpecah untuk mencari kimtaeyeon.
            Bau darah sememangnya meloyakan.  Peluh dingin mula merenik didahinya..
‘Bam!’ Pintu rumah terbiar tersebut ditolak dari luar.. Hampir 5, 6 orang anggota polis menyerbu masuk. Salah seorang darinya bertanya.,
“ Miss kim?” Kim taeyeon segera mengangguk.. Dia segera melepaskan ikatan ditangan taeyeon. Taeyeon mencari-cari kimhyungjun.. salah seorang dari anggota polis disitu mengarahkan kakitangannya supaya membawa taeyeon ke kimhyungjun yang masih sedang mencari bersama satu kumpulan anggota polis yang lain di sebelah barat banggunan telekomunikasi tersebut.. kim taeyeon yang masih lemah dipapah masuk kedalam kereta.
            Sebaik sahaja keluar dari kereta kim taeyeon dipeluk oleh kimhyungjun yang sedang menunggu kimtaeyeon disitu setelah  dimaklumkan bahawa kimtaeyeon telah dijumpai.. Di muka taeyeon masih terdapat kesan percikan darah. Kimhyungjun mengelapnya sambil bertanya apa yang terjadi..
“ Tadi …won bin..  dia…” Kimtaeyeon serta merta memegang kepalanya yang sakit secara tiba-tiba..
“ Taeyeon-ah.. gwaencana??” Kimhyungjun segera memegang bahu taeyeon.. Matanya mula berpinar..  kimhyungjun kaget.
“ Ya! Ireona!” Jerit hyungjun.
“ Is it true?” Tanya hyungjun sedikit terjerit apabila salah seorang anggota polis disitu menceritakan apa yang telah berlaku.
“ Yes.. but we still need to know what happen actually before he kill himself. Since miss kim still unconscious .. I Think we should wait .. she need to rest.. she might trauma .. so you need to play a heavy role to make her like usual..” Kimhyungjun mengangguk lalu memandang kimtaeyeon yang sedang tidak menyedarkan diri dalam keretanya.
“ Should I take her to hospital..?”
“ I think the best way.. you should take her home.. take her to a place that can make her heart calm..”
“ Oh.. okay.. thank inspector… I really appreciate it..”
“ Welcome my friend..” Polis tersebut menepuk bahu kimhyungjun yang bermuka kelat sambil menghadiahkan senyuman.  Kimhyungjun membalas senyumannya lalu berjalan kekeretanya lalu membawa kimtaeyeon ke hotel. Dia sempat mengucup dahi kimtaeyeon .

“ Oppa!” jerit taeyeon lalu bangkit.. kimhyungjun yang sedang mandi tergopoh-gopoh keluar dari bilik air.
“ Taeyeon… gwaenchana.. oppa ada..” Dia menarik bahu taeyeon sambil mengusap-usap tangan sejuk taeyeon..
“ Taeyeon nampak dia  bunuh diri kat depan taeyeon.. “ Ucap taeyeon perlahan sambil menggenggam erat tangan hyungjun..
“ Hey..~ don’t worry.. you are safe now..” Pujuk hyungjun..
“ Mianeiyo.. oppa tak dapat lindungi taeyeon..  “ Sambung hyungjun lagi..~ Kimtaeyeon hanya menunduk.. Bila bersama dengan hyungjun, taeyeon rasa amat tenang.
“Oppa… kita balik  rumah kita.. taeyeon.. takut duduk kat sini..”
“ Araso… araso.. kite balik k?” Taeyeon menggangguk persis anak kecil.
            Selepas memberi keterangan mereka bertolak balik dengan menaiki kapal terbang. Sepanjang perjalanan, taeyeon memenuhkan masanya dengan tidur. Kepalanya berdenyut-denyut tatkala terimbas kembali wajah wonbin sebelum jatuh kaku dihadapan matanya. 
“ Sayang.. bangun.. kita dah sampai.. “  kimtaeyeon menggangguk lemah sambil membuka matanya perlahan-lahan. Dia melihat penumpang-penumpang mula beransur-ansur keluar. Kimhyungjun mencapai tangan taeyeon lalu memapahnya keluar..
“ Selagi oppa hidup.. oppa takkan biarkan taeyeon terkapai-kapai..” Ujarnya perlahan sambil mengeratkan pegangan tangannya. Kim taeyeon memandang muka hyungjun. Lama.
“ Gomawo.. oppa.. promise yang oppa takkan lepaskan tangan oppa..”
“ Oppa janji~” Mereka berjalan beriringan..

“ Omo! Ahdeul..! taeyeon.. omma dah dengar.. taeyeon ok?” Masuk-masuk dalam kediaman keluarga kim, mereka disergah oleh ibu hyungjun dihadapan pintu. Kelihatan kimkibum di belakang ibunya sambil memegang seorang bayi.. Pandangan kimtaeyeon jatuh keanak kecil yang sedang tidur didalam  rangkulan kibum.
“ Omma.. kitaorang penat lagi ni.. nanti hyungjun cerita k?” Pinta hyungjun sambil membawa semua bagasi masuk ke dalam. Selepas memberi hormat kepada ibu hyungjun, kimtaeyeon segera mendapatkan kibum.
“ Kibum ah.. siapa ni?”
“ Entahlaah.. pagi tadi dengar budak nangis.. bila bukak pintu kitorang tengok budak ni ada depan pintu tuh.. tuh yang kibum tolong jaga kejap… yang omma tak habis- habis membebel..~~ layan baby cute ni lagi best…” Bebel kimkibum.
“ Kasik noona pegang jap…” Buat pertama kali perasaannya jadi sangat tenang setelah mengendong bayi yang tidak diketahui asal usulnya.. mukanya  100 peratus menyerupai warga di kota new york~ ‘ Baby .. ni.. kenapa aku tenang sangat bila aku pegang dia…’ Tanya kimtaeyeon dalam hatinya.. tak lama kemudian hyungjun keluar dari bilik setelah meletakkan bagasi-bagasi.. matanya tertarik pada bayi yang tidak dikenaliny a .
“ Joon! Kami keluar dulu… nak laporkan pasal baby ni.. “ Kimhyungjun mengangguk sambil memerhati taeyeon yang dari tadi asyik tersenyum sambil mengelus lembut muka bayi tersebut. Dia segera mendapatka ibu bapanya.
“ Omma… kalau boleh.. baby ni jangan kasik kat orphan k? joon nak bela… please.. joon tengok taeyeon suka sangat ngan baby tuh.. lepas kejadian tu.. joon masih belum pernah tengok dia senyum sampai macam tu…” Pinta hyungjun sambil membuat muka ‘kesian’
“ Yelah…! Nanti apa-apa hal omma beritahu.. anyway.. suruh taeyeon banyak berehat.. kalau korang nak namakan baby tuh.. namakan dalam dua tiga hari ni… sebab omma nak daftarkan dia..” Hyungjun segera mengangguk sambil tersenyum lebar.
“ne~ gomawo omma..!” Ujar hyungjun lalu menutup pintu dan segera mendapatkan taeyeon.. kimkibum hanya memerhati sambil mengecilkan sedikit volume televisyen.
“ Oppa.. see muka dia.. cute sangat kan?”
“ Taw tak pe.. taeyeon sukakah ngan baby ni?”
“ Suka sangat-sangat…!”
“ Oppa suka tengok taeyeon happy.. taeyeon.. kita adopt  baby ni nak?”
“ Of course lah taeyeon nak! Thanks oppa…” Ujar taeyeon sambil meletakkan bayi tadi atas  sofa… Kimkibum yang dari tadi memerhati segera menutup televisyen sambil berkata..
“ Huuuuaarrrrrghhh~~ penatnya hari ni… nak tidur lah~” Ujarnya lalu segera masuk kedalam biliknya . kim kibum ingin membiarkan pasangan tersebut berbincang tentang hati  dan perasaan tanpa sebarang gangguan darinya..
“ Hmmmm.. hyung dah makin matang…” Ujarnya perlahan..
“ Taeyeon.. kalau anak kita sendiri mesti lagi best            ~”
“ Oppa! Taeyeon muda lagi.. kalau boleh taeyeon nak habiskan belajar dulu..”
“ Araso~ you kow how much I love you rite?”
“ Ne…” Hyungjun menggkat bayi tersebut sambil menuju ke bilik kibum.. Taeyeon memandang tindak laku hyungjun.
‘Tuk.. tuk.. tuk..!’ Kimhyungjun mengetuk perlahan  pintu bilik kimkibum.. Kimkibum membuka pitu sambil berlakon seperti dia baru bangun dari tidur..
“ Waeyo”
“ Anio.. just nak suruh kau jaga bakal anak aku ni jap..” Ujar hyungjun sambil menyerahkann bayi tadi ke kimkibum.
“ Kenapa aku kene  jage lak ni?” Kim hyungjun tersenyum lalu mengenyitkan mata.. kim kibum terpinga-pinga.. Dia hanya memerhatikan hyungjun yang sedang menarik tangan taeyeon perlahan masuk ke bilik.. dia hanya menggeleng~
“ Baby dok dengan oppa ey? Diorang ni… aku tahulah tak puas kat sane… aigoo… cian baby.. meh.. oppa cium sikit…” Ujar kibum perlahan.
( Didalam bilik)
“ dah lama oppa nak buat macam ni… taeyeon ah.. saranghae…” Hyungjun merangkul taeyeon lalu menciumnya. Serta merta darah kim taeyeon menyerbu ke muka… dia menundukkan wajahnya menyorokkan wajahnya yang sudah kemerah-merahan..  Kim hyungjun ketawa perlahan lalu mengeratkan pelukannya..
“ Nado… saranghae..” Ujar taeyeon perlahan.
                                                                        The end~

0 comments: